Marketing & Verkoop

Marketing & Verkoop maken zich er hard voor dat verzekerden voor ons kiezen door het (door)ontwikkelen van onze producten en diensten. Verkoop strijdt voor onze plek in de grootzakelijke markt. Collectieve contracten bij bedrijven met meer dan >500 medewerkers, waar thema’s als duurzame inzetbaarheid en het terugdringen van verzuim centraal staan. Of verenigingen met meer dan 50.000 leden, waarbij thema’s als ziektepreventie en zelfredzaamheid voor ouderen spelen.

Marketing richt zich vooral op het ontwikkelen en wegzetten van verzekeringspakketten voor de consument. Waar hebben onze ruim 4 miljoen verzekerden behoefte aan en hoe kunnen we daar op inspelen? En via welke kanalen zetten we onze labels het beste in de markt? Vragen waarop Marketing dagelijks antwoord geeft.

Hoewel Marketing & Verkoop wezenlijk van elkaar verschillen, is er ook één grote, gemene deler. Beide afdelingen zoeken steeds weer de balans tussen wens en realiteit, maatwerk en standaardoplossingen. Zorg moet immer zinnig zijn en dus rendabel.

 

Marketing & Verkoop vacatures

Jouw recruiter

MaschavanHouten.jpg

Mascha van Houten
06-42359353
mascha.vanhouten@vgz.nl 

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

 

Werkgebieden binnen Marketing & Verkoop

Ontdek op welke manier wij vanuit het vakgebied Marketing & Verkoop dagelijks samen werken aan zinnige zorg. Hieronder kun je meer te weten komen over de verschillende werkgebieden. 

Marketing

Marketing zorgt ervoor dat onze merken met de juiste producten en diensten en het juiste verhaal in de markt worden gezet. Wij verdiepen ons in alle doelgroepen, van grootzakelijk tot de individuele klant. 

Lees meer

 

Verkoop

Wat ons betreft betekent een collectief contract veel meer dan alleen korting voor de werknemer. Vanuit Verkoop zijn wij dan ook het hele jaar met organisaties in gesprek over wat er bij hen speelt op de factor 'mens'. 

Lees meer

 

Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-werkt-BHo-2403-310x148 - kopie.jpg

Bruggen bouwen loont

Vroeger bedachten we als zorgverzekeraar wat goed was voor onze klanten, of hoe zorgaanbieders het moesten doen. Die tijd is voorbij.

Michiel Schotman, Key Accountmanager Privaat

Je hebt elkaar nodig om datgene te doen wat de klant nodig heeft. Ik maak me dan ook hard om een brug te slaan tussen mijn klanten, de interne organisatie en directe collega’s.  

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bespreking-BHo-2802-310x148 - kopie.jpg

Bewuzt en nieuwe propositie UMC

Wensen uit de markt vertalen naar nieuwe producten en diensten. Dat is de uitdaging bij propositiemarketing.

Joos van den Eerenbeemt, Senior Propositie Marketeer

Door goed te luisteren naar klanten kom je soms tot dingen waar je anders nooit aan gedacht had. En daar komen mooi dingen uit zoals de ontwikkeling van Bewuzt en een nieuwe propositie voor UMC.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-5805-310x148 - kopie.jpg

Vernieuwen in en met de grootzakelijke markt

We willen voet aan de grond krijgen bij bedrijven met meer dan 500 werknemers, maar wel op een zinnige manier.

Claus Patz, Key Accountmanager Privaat Grootzakelijke markt

Koude acquisitie is niet meer van deze tijd, daarom focussen we ons op organisaties waar we al een relatie mee hebben. Het mooie is dat steeds meer organisaties deel willen uitmaken van zorgvernieuwing.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten

  • Ook Coöperatie VGZ doet aan topsport!

    Naast haar werk bij Coöperatie VGZ en haar studie ook topsporter. Ilhame is afgelopen augustus Wereldkampioene Taekwon-do geworden. Lees haar verhaal!
    Geschreven door op 15 september 2017
  • Gamen onder werktijd

    Bij veel bedrijven is het ongepast om onder werktijd spelletjes te spelen. Het is immers serious business. Bedrijfsresultaten, risico’s, de strategie, klanttevredenheid, allemaal hele serieuze dingen. Daar speel je geen spelletjes mee! Maar wat nou als je met een serious game veel betere resultaten haalt? En wat als je met veel meer plezier die vervelende klus kunt doen?
    Geschreven door Hugo Kaat op 07 september 2017
  • Compliance als enabler voor innovatie en marketing

    Ik ben ervan overtuigd dat wij als zorgverzekeraar diezelfde combinatie van innovatie en marketing moeten maken. Willen we de zorg in Nederland betaalbaar houden, dan moeten we innovatief zijn. Zorg moet zinnig zijn én blijven, ook in de toekomst.
    Geschreven door op 14 juli 2017
  • Het Social Media team en VGZ – een halfjaar later

    Superieure klantbeleving begint met er zijn voor de klant op het moment en op de manier waarop zij dat wilt, en soms is dat op zondagavond via een Twitter- of Facebookbericht.
    Geschreven door Johan van den Brink op 26 juni 2017
  • Vliegende sprints in de klantmissie

    Bij VGZ zijn we steeds op zoek naar hoe we dingen beter kunnen doen voor onze klanten, en hoe we onze klanten veel meer kunnen betrekken bij de dingen die we doen.
    Geschreven door Marjolijn van der Wielen op 25 mei 2017