IT

Coöperatie VGZ wil een digitale zorgverzekeraar worden, zodat zij haar klanten ook in de toekomst goed kan bedienen. Iedere dag werken we dan ook hard aan de digitalisering van de services die we bieden en de processen die deze services ondersteunen. Dit doen we vanuit verschillende pijlers die vallen onder de divisie Datacare. Business Intelligence Services analyseert de enorme hoeveelheden data waar wij over beschikken en vertaalt deze naar waardevolle inzichten voor de business. Zo beschikt de organisatie over de juiste informatie om weloverwogen de juiste koers uit te zetten. Business Management duikt iedere dag weer in de ambities van iedere afdeling en zet verandervragen om naar IT-projecten met een kop en een staart. En ICT-Services zorgt voor de ruggengraat van onze organisatie door alle applicaties en software te ontwikkelen, integreren en beheren. Er is zoveel te doen en nog zoveel verschil te maken, dat onze grootste uitdaging vooral is om het juiste te blijven doen. Focus houden en datgene doen waarmee we direct en indirect een bijdrage leveren aan zinnige, betaalbare zorg!

Jouw recruiter

VGZ-Patricia-Ripassa-BHo-6377-px-_100x100.jpg

Patricia Ripassa
06-12292227
p.ripassa-terpstra@vgz.nl

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

Werkgebieden binnen IT

Ontdek op welke manier wij vanuit Business Intelligence Services en Business Management dagelijks samen werken aan zinnige zorg. Hieronder kun je meer te weten komen over deze verschillende werkgebieden. 

Business Intelligence Services

Business Intelligence Services levert inzicht en advies, door data te koppelen, te ontsluiten, te analyseren en te interpreteren via een datawarehouse en andere Business Intelligence tools.

Lees meer

 

ICT Services

ICT Services bestaat uit de afdelingen Sourcing, Contract en IT Service management, Multidisciplinaire Teams (MDT’s) en Test & Release management. Samen beheren we alle software pakketten, van het afsluiten van contracten met leveranciers tot het beheer van complexe omgevingen.

Lees meer

 

Business Management

Business Management vertaalt de veranderbehoeften van de verschillende bedrijfsonderdelen en strategische partners naar Data Care producten en processen. 

Lees meer

 

Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-2874-310x148 - kopie.jpg

Risicoverevening

Bij VGZ krijg je kansen en als je het goed doet, krijg je ook echt vertrouwen. 

Stephan Kramer, Business Intelligence Data Scientist

Als zorgverzekeraar mag Coöperatie VGZ mensen niet zomaar weigeren als verzekerde. Daar komen soms kosten bij kijken, die niet door de premies gedekt kunnen worden. De overheid compenseert deze kosten voor alle zorgverzekeraars, via de zogenaamde risicoverevening.


Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bellen-BHo-6219-310x148 - kopie.jpg

Groeien in communicatie- en co-creatie met klanten

De rol van spin in het web en een breedbeeld blik op de organisatie is gaaf!

Huup Hopman, Corporate Informatie Manager

Zorgverzekeren is niet eenvoudig. Zo zijn er in Nederland ruim 40.000 codes voor behandelingen, ruim 180.000  zorgaanbieders en werken we met ruim 60 typen polissen voor alleen al de basisverzekering. Het is onze taak om dit alles bij elkaar te brengen en op een simpele manier uit te leggen aan klanten.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bespreking-BHo-2802-310x148 - kopie.jpg

Werken volgens de VGZ-werkwijze in scrum teams

Ik oriënteer mij breder dan alleen mijn eigen specialisme en dat is interessant 

Lea Kessel, Informatieanalist


Wat mij heel veel voldoening geeft, is het werken volgens de VGZ-werkwijze,  in scrum teams. Het was wennen om deze manier van werken eigen te maken, maar ik merk echt voordeel. In cycli van twee weken, een sprint, kijken we wat we kunnen oppakken en echt afronden en iedere dag hebben we een standup-bespreking.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten

  • Ook Coöperatie VGZ doet aan topsport!

    Naast haar werk bij Coöperatie VGZ en haar studie ook topsporter. Ilhame is afgelopen augustus Wereldkampioene Taekwon-do geworden. Lees haar verhaal!
    Geschreven door op 15 september 2017
  • Gamen onder werktijd

    Bij veel bedrijven is het ongepast om onder werktijd spelletjes te spelen. Het is immers serious business. Bedrijfsresultaten, risico’s, de strategie, klanttevredenheid, allemaal hele serieuze dingen. Daar speel je geen spelletjes mee! Maar wat nou als je met een serious game veel betere resultaten haalt? En wat als je met veel meer plezier die vervelende klus kunt doen?
    Geschreven door Hugo Kaat op 07 september 2017
  • Compliance als enabler voor innovatie en marketing

    Ik ben ervan overtuigd dat wij als zorgverzekeraar diezelfde combinatie van innovatie en marketing moeten maken. Willen we de zorg in Nederland betaalbaar houden, dan moeten we innovatief zijn. Zorg moet zinnig zijn én blijven, ook in de toekomst.
    Geschreven door op 14 juli 2017
  • Het Social Media team en VGZ – een halfjaar later

    Superieure klantbeleving begint met er zijn voor de klant op het moment en op de manier waarop zij dat wilt, en soms is dat op zondagavond via een Twitter- of Facebookbericht.
    Geschreven door Johan van den Brink op 26 juni 2017
  • Vliegende sprints in de klantmissie

    Bij VGZ zijn we steeds op zoek naar hoe we dingen beter kunnen doen voor onze klanten, en hoe we onze klanten veel meer kunnen betrekken bij de dingen die we doen.
    Geschreven door Marjolijn van der Wielen op 25 mei 2017