Klantenservice & Operatie

Klanten Goed, Snel en Makkelijk helpen, daar draait het om bij de verschillende afdelingen binnen Klantcontact & Operatie.

Klantcontact is het eerste aanspreekpunt voor verzekerden bij vragen, via telefoon, social media en chat. Een goede bereikbaarheid en een juist antwoord zijn daarbij cruciaal.

Polisadministratie verwerkt aanmeldingen, mutaties en uitschrijvingen van klanten en doet voorbereidende werkzaamheden in het kader van de verevening.

Enterprise Document Management zorgt ervoor dat ieder document - in print of digitaal - tijdig en correct bij de goede klant terecht komt.

Declaratieservice doet waar zorgverzekeren om draait: zij zorgen dat verzekerden en zorgaanbieders de zorg vergoed krijgen waar ze recht op hebben. 

Fouten zijn in ons geval altijd kostbaar, hetzij in tijd, hetzij in geld, dus alles wat wij doen moet in één keer kloppen. Niet altijd makkelijk, want klanten stellen steeds complexere vragen en we hebben te maken met flinke pieken in werkdruk. Sowieso aan het eind van ieder jaar, maar een item in de media kan ook een storm aan vragen en reacties opleveren. Willen wij klanten echt goed helpen, dan moeten we dus doorlopend op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen in de markt en binnen onze organisatie.

Klantenservice & Operatie vacatures

Jouw recruiter

MaschavanHouten.jpg

Mascha van Houten
06-42359353
mascha.vanhouten@vgz.nl 

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

 

Werkgebieden binnen Klantenservice & Operatie

Klantenservice & Operatie is het kloppend hart van onze coöperatie en de basis van alle merken die we voeren. Een klant die een klacht indient, verdient onze aandacht en biedt een kans om te verbeteren. Door klachten doeltreffend, persoonlijk, snel en eerlijk te behandelen kunnen we onze verzekerden behouden en ons onderscheiden van concurrenten. Bovendien laten we aan alle (potentiële) klanten zien dat ze gehoord worden en dat we openstaan voor verbeterpunten. Hierbij is klachtenbehandeling een proces dat dwars door de hele organisatie gaat. Iedereen kan tenslotte met klachten te maken krijgen en vaak werken meerdere afdelingen samen, om ze te op te lossen.

Klantcontact

Een goede bereikbaarheid en een juist antwoord zijn cruciaal voor een hoge klanttevredenheid. Als zorgverzekeraar hebben we echter te maken met allerlei onvoorspelbare factoren waardoor klanten vragen krijgen en contact met ons opnemen. De overheid voert bijvoorbeeld een verandering door in het zorgstelsel, we komen bij Radar voorbij, of er gebeurt iets met een ziekenhuis wat vragen oproept…

Lees meer

 

Enterprise Document Management

Enterprise Document Management houdt zich bezig met alles wat er komt kijken bij de productie en verspreiding van documenten. Onze afdeling vormt een belangrijke schakel in de hele keten van Klantenservice en Operatie en is ook voor Commercie én Zorginkoop van wezenlijk belang. Wij zorgen ervoor dat alles wat de deur uitgaat, of dit nu in print of digitaal is, inhoudelijk klopt, de juiste uitstraling heeft en op de juiste plek terecht komt.

Lees meer

 

Declaratieservices

Declaratieservices verwerkt alle declaraties die verzekerden en zorgaanbieders bij Coöperatie VGZ indienen. Van ziekenhuisdeclaraties voor een operatie, tot orthodontiedeclaraties voor beugels. Zorginkoop maakt hiervoor contractuele afspraken met zorgaanbieders. Wij zorgen ervoor dat deze worden nageleefd en dat zorgaanbieders zo snel mogelijk betaald worden. 

Lees meer

 

Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-bellen-BHo-2144-310x148 - kopie.jpg

Reorganisatie Declaratieservice

Samen met mijn team kan ik slagen maken

Mark van Rooij, Teammanager Declaratieservice

In ons team behandelen we de declaraties en machtigingen van zorgaanbieders van vijf zorgsoorten. Daarvoor hebben we de processen opnieuw neergezet. Nu is onze uitdaging om de banden aan te halen met een aantal collega-afdelingen, zodat we nog meer verbeteringen kunnen realiseren.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-werkt-BHo-7021-310x148 - kopie.jpg

Eindejaarsproject en project Volk

Mijn werk is ontzettend afwisselend en dat maakt het leuk

Vera Vonkers, Regisseur Document Management en Commercieel Projectleider

Dit jaar willen we de klant nog sneller kunnen informeren over de nieuwe premie. Om dit voor elkaar te krijgen is project VOLK opgestart en wij  hebben daar een mooie bijdrage mogen leveren.

 
Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-5664-310x148 - kopie.jpg

Social Care

Wat ik doe, daar wordt de klant blij van

Tosca Starreveld, Consultant Klant & Kwaliteit

De werkvoorraad aan klachten was steeds vrij hoog. Door deze hoge voorraad werden klachten pas na 10 dagen in behandeling genomen. De klant werd hier niet blij van, maar degene die de klacht behandelde ook niet. We hebben ons daarom gestort op de vraag hoe we de afhandelsnelheid van klachten omlaag konden brengen.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten

  • Ook Coöperatie VGZ doet aan topsport!

    Naast haar werk bij Coöperatie VGZ en haar studie ook topsporter. Ilhame is afgelopen augustus Wereldkampioene Taekwon-do geworden. Lees haar verhaal!
    Geschreven door op 15 september 2017
  • Gamen onder werktijd

    Bij veel bedrijven is het ongepast om onder werktijd spelletjes te spelen. Het is immers serious business. Bedrijfsresultaten, risico’s, de strategie, klanttevredenheid, allemaal hele serieuze dingen. Daar speel je geen spelletjes mee! Maar wat nou als je met een serious game veel betere resultaten haalt? En wat als je met veel meer plezier die vervelende klus kunt doen?
    Geschreven door Hugo Kaat op 07 september 2017
  • Compliance als enabler voor innovatie en marketing

    Ik ben ervan overtuigd dat wij als zorgverzekeraar diezelfde combinatie van innovatie en marketing moeten maken. Willen we de zorg in Nederland betaalbaar houden, dan moeten we innovatief zijn. Zorg moet zinnig zijn én blijven, ook in de toekomst.
    Geschreven door op 14 juli 2017
  • Het Social Media team en VGZ – een halfjaar later

    Superieure klantbeleving begint met er zijn voor de klant op het moment en op de manier waarop zij dat wilt, en soms is dat op zondagavond via een Twitter- of Facebookbericht.
    Geschreven door Johan van den Brink op 26 juni 2017
  • Vliegende sprints in de klantmissie

    Bij VGZ zijn we steeds op zoek naar hoe we dingen beter kunnen doen voor onze klanten, en hoe we onze klanten veel meer kunnen betrekken bij de dingen die we doen.
    Geschreven door Marjolijn van der Wielen op 25 mei 2017