Zorg

Bij Zorg houden we ons dagelijks bezig met de vraag hoe wij zinnige zorg kunnen realiseren, waarbij de patiënt centraal staat en verspilling zoveel mogelijk vermeden wordt. Dit doen we vanuit verschillende afdelingen:

Beheer levert een belangrijke bijdrage aan de betaalbaarheid van onze premies. Wij controleren of declaraties die worden ingediend door zorgaanbieders wel correct en rechtmatig zijn. Is dit niet het geval, dan kijken of er geld terug gehaald wordt, of dat er bijvoorbeeld gesproken wordt met de zorginstelling over het doelmatiger inrichten van de dienstverlening.

Medisch Specialistische Zorg, Generieke & Integrale Zorg en Langdurige Zorg maken zich hard voor de beste Zorginkoop van alle zorgsoorten en medische hulpmiddelen. Door in hoge volumes in te kopen, houden wij de zorgkosten laag. Tegelijkertijd willen we het individu niet uit het oog verliezen en zorgen dat onze verzekerden voldoende keuzevrijheid houden. Daar zoeken we dan ook dagelijks de balans tussen.

Kwaliteit & Innovatie speurt naar manieren om de zorg in Nederland te verbeteren. Met alleen slimme ideeën komen we er echter niet, dus we zoeken de verbinding op met de juiste partijen. Zodat zorgverleners verbetering durven te laten zien en dat anderen durven zeggen: we zien dat het werkt, zo gaan wij het ook doen!

 

Zorg vacatures

Jouw recruiter

pasfoto recruiter Bart.jpg

Bart Groeliken
06-18252802
b.groeliken@vgz.nl

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

Werkgebieden binnen zorg

Ontdek op welke manier wij vanuit Zorginkoop: Generieke & Integrale Zorg en Medisch Specialistische Zorg, Beheer, Langdurige Zorg, Kwaliteit & Innovatie, dagelijks samen werken aan zinnige zorg. Hieronder kun je meer te weten komen over deze verschillende werkgebieden. 

Zorginkoop

Zorginkoop bestaat uit twee poten: Generieke & Integrale Zorg (GIZ) en Medisch Specialistische Zorg (MSZ). GIZ koopt alle geboortezorg, hulpmiddelen, mondzorg,  paramedie, zorgspecials en ziekenvervoer in, plus de eerstelijns zorg, zoals huisartenzorg, fysiotherapie, diagnostiek en apothekerszorg die in de wijk plaatsvindt.

Lees meer

 

Beheer

Beheer speelt een belangrijke rol in het betaalbaar houden van de verzekeringspremies. Wij controleren of declaraties die worden gedaan door zorgaanbieders wel correct en rechtmatig zijn.

Lees meer

 

Kwaliteit & Innovatie

Kwaliteit en Innovatie rust op 3 pijlers: medisch advies, innovatie en beleid. Medisch advies beoordeelt of verzekerden goede en geen onzinnige zorg krijgen en geeft daarnaast input en advies aan Zorginkoop. Innovatie zoekt naar nieuwe manieren om de zorg beter te maken.

Lees meer

 

Langdurige Zorg

Onze Zorgkantoren voeren de Wlz uit voor een aantal regio's. Iedereen die hier woont en geïndiceerd is voor Langdurige Zorg, kan gebruik maken van onze dienstverlening.

Lees meer

 

Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-6028-310x148 - kopie.jpg

Differentiatie inkoopwaarden

Er liggen veel uitdagingen en je kunt echt verbeteringen realiseren.

Erwin Hol, Paramedische Zorg

Zorgverzekeren is niet eenvoudig. Zo zijn er ruim 40.000 codes voor behandelingen, ruim 180.000  zorgaanbieders en werken we met ruim 60 typen polissen voor alleen al de basisverzekering. Het is onze taak om dit bij elkaar te brengen en uit te leggen aan klanten.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-2220-310x148 - kopie.jpg

Echt verschil maken 

Echt het verschil maken is iets wat mijn werk 100% de moeite waard maakt!

Mariëlle Steinhage, Klantadviseur

Mantelzorgers staan bij Langdurige Zorg hoog in het vaandel. Deze mensen verrichten ontzettend veel werk en eigenlijk spreken wij hen meer dan de cliënten zelf. Doordat mantelzorgers zoveel zelf doen, is het risico op overbelasting groot. De zorg die wij leveren, is dan ook vaak ter ondersteuning van de mantelzorger.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bellen-BHo-6219-310x148 - kopie.jpg

Good Practice

De wijze waarop VGZ bezig is met zorginnovatie is uniek en veelbelovend.

Jurgen Hersen, Medisch adviseur Zorginkoop

Wij moeten er met zijn allen voor zorgen dat de zorg betaalbaar blijft, nu en in de toekomst. Verbeterinitiatieven waren bij Coöperatie VGZ vooral gericht op kostenbesparing. Daar zit echter een grens aan. Met Good Practices kiest VGZ een andere invalshoek.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten

  • Ook Coöperatie VGZ doet aan topsport!

    Naast haar werk bij Coöperatie VGZ en haar studie ook topsporter. Ilhame is afgelopen augustus Wereldkampioene Taekwon-do geworden. Lees haar verhaal!
    Geschreven door op 15 september 2017
  • Gamen onder werktijd

    Bij veel bedrijven is het ongepast om onder werktijd spelletjes te spelen. Het is immers serious business. Bedrijfsresultaten, risico’s, de strategie, klanttevredenheid, allemaal hele serieuze dingen. Daar speel je geen spelletjes mee! Maar wat nou als je met een serious game veel betere resultaten haalt? En wat als je met veel meer plezier die vervelende klus kunt doen?
    Geschreven door Hugo Kaat op 07 september 2017
  • Compliance als enabler voor innovatie en marketing

    Ik ben ervan overtuigd dat wij als zorgverzekeraar diezelfde combinatie van innovatie en marketing moeten maken. Willen we de zorg in Nederland betaalbaar houden, dan moeten we innovatief zijn. Zorg moet zinnig zijn én blijven, ook in de toekomst.
    Geschreven door op 14 juli 2017
  • Het Social Media team en VGZ – een halfjaar later

    Superieure klantbeleving begint met er zijn voor de klant op het moment en op de manier waarop zij dat wilt, en soms is dat op zondagavond via een Twitter- of Facebookbericht.
    Geschreven door Johan van den Brink op 26 juni 2017
  • Vliegende sprints in de klantmissie

    Bij VGZ zijn we steeds op zoek naar hoe we dingen beter kunnen doen voor onze klanten, en hoe we onze klanten veel meer kunnen betrekken bij de dingen die we doen.
    Geschreven door Marjolijn van der Wielen op 25 mei 2017