Langdurige Zorg

Langdurige zorg – chronische zorg voor mensen met een somatische of psychogeriatrische aandoening of beperking, of een verstandelijke, lichamelijk of zintuigelijke handicap – is in Nederland geregeld in de Wet langdurige zorg (Wlz). Vanuit de Zorgkantoren Coöperatie VGZ voeren wij de Wlz uit in verschillende regio’s in Nederland. De laatste jaren verandert er veel op het gebied van Langdurige Zorg en kijken we veel naar de doelmatigheid van de zorginzet. Zorg moet immers betaalbaar zijn en blijven. Tegelijkertijd willen we het zo goed mogelijk regelen, niet alleen voor de cliënt, maar ook voor bijvoorbeeld mantelzorgers. Iedere dag zoeken we dus naar zinnige zorgoplossingen, die betaalbaar zijn én waar mensen echt iets aan hebben.

Wie zijn wij en wat doen wij
Coöperatie VGZ Zorgkantoren voeren de Wlz uit voor de regio’s Nijmegen, Midden-Brabant, Noordoost-Brabant, Noord- en Midden-Limburg, Midden-Holland, Waardenland en Noord-Holland Noord. Iedereen die hier woonachtig is en geïndiceerd is voor Langdurige Zorg, kan gebruik maken van onze dienstverlening. Dit is dus niet afhankelijk van waar de cliënt verzekerd is voor zijn zorgverzekering.

Betrokkenheid versus betaalbaarheid en haalbaarheid
Onze mensen zetten iedere dag de cliënt weer centraal. De meesten van ons hebben ervaring in de directe zorg voor cliënten. Door onze grote zorginhoudelijke kennis kunnen we ons beter inleven in de zorgvraag van onze cliënten. Onderdeel van ons werk kan het afleggen van huisbezoeken zijn, waarbij we de zorgvraag in kaart brengen en we kijken hoe eventuele knelpunten opgelost kunnen worden. We denkken mee en zoeken in samenwerking met zorgaanbieders en cliënten naar de beste passende oplossing, binnen het gestelde budget en de geldende wet- en regelgeving. Iedere casus is anders en sommige situaties zijn heel schrijnend. Iedere dag zoeken we naar de balans tussen betrokkenheid, betaalbaarheid en haalbaarheid van zorg.

Beginnen bij de basis
Om dit werk te kunnen doen moet je dan ook de wensen van de klant, zorginhoud en doelmatigheid kunnen combineren. Over problemen heen kijken en samen met verschillende partijen voor de beste oplossing zorgen. Je moet situaties in kunnen schatten, goed communiceren, observeren en doorvragen. De casuïstiek waar we mee te maken hebben wordt ieder jaar zwaarder en er komt veel wet- en regelgeving bij kijken. Dat vergt verdieping en een grondig inwerktraject, iets wat je bij ons dan ook zeker krijgt. Vergelijk het met het in elkaar zetten van een grote apothekerskast met allemaal laatjes… In het begin lijkt het een onmogelijke opgaaf, maar als alles eenmaal in elkaar zit, staat er iets moois waar iedereen iets aan heeft!

 

Zorg vacatures

Jouw recruiter

pasfoto recruiter Bart.jpg

Bart Groeliken
06-18252802
b.groeliken@vgz.nl

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-bespreking-BHo-2802-310x148 - kopie.jpg

Klantwensen vertalen naar zinnige zorg

Jouw bijdragen kan voor klanten het verschil maken!

Joyce Leijen, Procescoördinator Klantadviseurs

Klantadvies is het eerste aanspreekpunt voor mensen met vragen over Zorg in Natura (ZIN). Wij hebben nog echt contact met de cliënten en horen direct waar behoefte aan is. Het mooiste is dat we daar vervolgens op in kunnen spelen. 

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-2220-310x148 - kopie.jpg

Echt verschil maken 

Echt het verschil maken is iets wat mijn werk 100% de moeite waard maakt!

Mariëlle Steinhage, Klantadviseur

Mantelzorgers staan bij Langdurige Zorg hoog in het vaandel. Deze mensen verrichten ontzettend veel werk en eigenlijk spreken wij hen meer dan de cliënten zelf. Doordat mantelzorgers zoveel zelf doen, is het risico op overbelasting groot. De zorg die wij leveren, is dan ook vaak ter ondersteuning van de mantelzorger.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-6028-310x148 - kopie.jpg

Differentiatie inkoopwaarden

Er liggen veel uitdagingen en je kunt echt verbeteringen realiseren.

Erwin Hol, Paramedische Zorg

Zorgverzekeren is niet eenvoudig. Zo zijn er ruim 40.000 codes voor behandelingen, ruim 180.000  zorgaanbieders en werken we met ruim 60 typen polissen voor alleen al de basisverzekering. Het is onze taak om dit bij elkaar te brengen en uit te leggen aan klanten.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten

  • Ook Coöperatie VGZ doet aan topsport!

    Naast haar werk bij Coöperatie VGZ en haar studie ook topsporter. Ilhame is afgelopen augustus Wereldkampioene Taekwon-do geworden. Lees haar verhaal!
    Geschreven door op 15 september 2017
  • Gamen onder werktijd

    Bij veel bedrijven is het ongepast om onder werktijd spelletjes te spelen. Het is immers serious business. Bedrijfsresultaten, risico’s, de strategie, klanttevredenheid, allemaal hele serieuze dingen. Daar speel je geen spelletjes mee! Maar wat nou als je met een serious game veel betere resultaten haalt? En wat als je met veel meer plezier die vervelende klus kunt doen?
    Geschreven door Hugo Kaat op 07 september 2017
  • Compliance als enabler voor innovatie en marketing

    Ik ben ervan overtuigd dat wij als zorgverzekeraar diezelfde combinatie van innovatie en marketing moeten maken. Willen we de zorg in Nederland betaalbaar houden, dan moeten we innovatief zijn. Zorg moet zinnig zijn én blijven, ook in de toekomst.
    Geschreven door op 14 juli 2017
  • Het Social Media team en VGZ – een halfjaar later

    Superieure klantbeleving begint met er zijn voor de klant op het moment en op de manier waarop zij dat wilt, en soms is dat op zondagavond via een Twitter- of Facebookbericht.
    Geschreven door Johan van den Brink op 26 juni 2017
  • Vliegende sprints in de klantmissie

    Bij VGZ zijn we steeds op zoek naar hoe we dingen beter kunnen doen voor onze klanten, en hoe we onze klanten veel meer kunnen betrekken bij de dingen die we doen.
    Geschreven door Marjolijn van der Wielen op 25 mei 2017