Finance

Zorg is ongelofelijk belangrijk voor mensen, helaas kent iedereen wel iemand die ziek is. Als zorgverzekeraar raken we met onze premies en vergoedingen bovendien de portemonnee van iedere Nederlander. Dat maakt – ondanks dat we feitelijk een financiële instelling zijn – alles wat we doen maatschappelijk enorm relevant. We hebben 4,2 miljoen verzekerden, waarvoor we het juiste willen doen, voor een eerlijke premie. We willen zorg leveren waarbij iedere patiënt zoveel mogelijk als individu centraal staat, die tegelijkertijd betaalbaar is voor iedereen in Nederland.

Wie zijn wij en wat doen wij
Vanuit Finance verzorgen we dan ook niet alleen de financiële administratie en betalingen, maar houden we ook de besturingsvariabelen nauwlettend in de gaten. Wij vragen ons continu af hoe we de beheerskosten zo laag mogelijk kunnen houden, zonder aan kwaliteit in te boeten. Door onze betrouwbare financiële rapportages kunnen er strategische keuzes gemaakt worden. We spelen een belangrijke rol bij de premiecalculatie en denken mee over hoe we de premies stabiel kunnen houden. En hoe we met alle verschillende afspraken de premie eerlijk kunnen houden voor iedereen. Uitdagende puzzels, waarbij we niet alleen intern veel samenwerken, bijvoorbeeld met Zorg en Commercie, maar ook buiten onze muren in de gaten houden wat er gebeurt.

Bijdragen aan iets wat iedereen raakt
Als financial bij de een na grootste zorgverzekeraar van Nederland heb je invloed op de zorg. Dagelijks draag je bij aan zinnige, betaalbare zorg. Iets dat iedereen in Nederland raakt. Zo schuiven we maandelijks aan bij Zorgverzekeraars Nederland om mee te denken over allerlei onderwerpen. En zo kan het zomaar zijn dat ons werk het Achtuurjournaal haalt. We kijken graag naar de lange termijn, maar hebben ook te maken met de problematiek van alledag. De wereld verandert snel en Coöperatie VGZ moet mee veranderen. Met ruim 4 miljoen klanten en een enorme diversiteit aan contracten en portefeuilles maakt dat ons werk ontzettend complex, en tegelijk ontzettend uitdagend en boeiend!

Durven veranderen, durven verbeteren
Dat vraagt wel van ons team dat we niet alleen maar met onze neus in de boeken zitten. Natuurlijk, we zijn cijfermatig sterk, accuraat en hebben diepgaande financiële kennis. Maar om dingen te veranderen en te verbeteren moeten we ons laten zien binnen de organisatie en daar buiten. We moeten de confrontatie aan, initiatief tonen, doorvragen. Ook tegenover mensen die soms meer strepen hebben dan wij. Daarnaast kijken we continu hoe wij of de business, efficiënter kunnen werken. Daarin willen we zo open en transparant mogelijk zijn. Als financial bij Coöperatie VGZ krijg je veel veranderingen voor je kiezen. Dat is niet altijd makkelijk, maar wel zeer leerzaam. Als je er in mee durft gaan, kun je ook jezelf razendsnel verbeteren!

 

Finance vacatures

Jouw recruiter

MaschavanHouten.jpg

Mascha van Houten
06-42359353
mascha.vanhouten@vgz.nl 

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

 

Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-2220-310x148 - kopie.jpg

VNG Aanbesteding


Als Controller ben je de adviseur en challenger van de business. 

Sander Zieck, Senior Controller

Inschrijven op een aanbesteding is een topprestatie waarbij in korte tijd veel wordt gevraagd van diverse professionals binnen VGZ. Dit voorjaar is intensief samengewerkt op de aanbesteding voor de VNG, een collectiviteit van 400.000 verzekerden. Serieus werk, want als Coöperatie VGZ wil je een verantwoord, mooi en scherp aanbod uitbrengen.

 Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bespreking-BHo-2802-310x148 - kopie.jpg

PRA vermogen beheren

Ik ben er trots op dat ik met de input van mijn collega's dit resultaat heb bereikt

Miriam van Herpen, Assistent Cashmanager

In een Proces Risico Analyse wordt vastgelegd hoe de risico's van proces beheerst worden. De oude PRA vermogen beheren was heel erg operationeel, uitgebreid en op werkprocesniveau ingericht. Het iedere kwartaal testen van de beheersmaatregelen was omslachtig en tijdrovend.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-2874-310x148 - kopie.jpg

Vergunningsaanvraag AIFM

Onze externe klanten waren tevreden en de samenwerking met collega's liep soepel. 

Dennis Arts, Bellegingsinformatie Analist

Als financiële instelling beleggen we ons vermogen. Dit gaat om enorme bedragen, waardoor het belangrijk is om op goede voet met de Autoriteit Financiële Markten (AFM) te staan. Bovendien belegden we ook voor klanten en daarom hadden we volgens de Alternative Investment Fund Managers Directive een vergunning nodig van de AFM. 

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten

  • Ook Coöperatie VGZ doet aan topsport!

    Naast haar werk bij Coöperatie VGZ en haar studie ook topsporter. Ilhame is afgelopen augustus Wereldkampioene Taekwon-do geworden. Lees haar verhaal!
    Geschreven door op 15 september 2017
  • Gamen onder werktijd

    Bij veel bedrijven is het ongepast om onder werktijd spelletjes te spelen. Het is immers serious business. Bedrijfsresultaten, risico’s, de strategie, klanttevredenheid, allemaal hele serieuze dingen. Daar speel je geen spelletjes mee! Maar wat nou als je met een serious game veel betere resultaten haalt? En wat als je met veel meer plezier die vervelende klus kunt doen?
    Geschreven door Hugo Kaat op 07 september 2017
  • Compliance als enabler voor innovatie en marketing

    Ik ben ervan overtuigd dat wij als zorgverzekeraar diezelfde combinatie van innovatie en marketing moeten maken. Willen we de zorg in Nederland betaalbaar houden, dan moeten we innovatief zijn. Zorg moet zinnig zijn én blijven, ook in de toekomst.
    Geschreven door op 14 juli 2017
  • Het Social Media team en VGZ – een halfjaar later

    Superieure klantbeleving begint met er zijn voor de klant op het moment en op de manier waarop zij dat wilt, en soms is dat op zondagavond via een Twitter- of Facebookbericht.
    Geschreven door Johan van den Brink op 26 juni 2017
  • Vliegende sprints in de klantmissie

    Bij VGZ zijn we steeds op zoek naar hoe we dingen beter kunnen doen voor onze klanten, en hoe we onze klanten veel meer kunnen betrekken bij de dingen die we doen.
    Geschreven door Marjolijn van der Wielen op 25 mei 2017