Human Resources

Talent laten groeien, vitaliteit stimuleren, authentiek leiderschap stimuleren, een eigen bedrijfs cao opstellen, duurzame inzetbaarheid handen en voeten geven… Zomaar een greep uit de initiatieven waarmee wij vanuit Human Resources helpen om Coöperatie VGZ vorm te geven. Een brede scope zeg je? Zeker. Onze grootste uitdaging is dan ook het bewaren van focus. Er zijn zoveel mooie dingen te doen en het kan altijd beter, dus we moeten keuzes maken. Datgene doen wat het meest bijdraagt aan de vitaliteit en inzetbaarheid van onze collega’s en daarmee aan de wendbaarheid van onze organisatie. Binnen die inzetbaarheid valt ontwikkeling, maar ook bijvoorbeeld zo veel mogelijk zorgen voor werkbehoud. Zodat iedereen binnen onze organisatie op de beste manier kan bijdragen aan de ontwikkeling van zinnige, betaalbare zorg in Nederland.

Wie zijn wij en wat doen wij
Human Resources maakt zich hard voor de juiste mens op de juiste plek binnen onze organisatie, en voor de mobiliteit, vitaliteit en duurzame inzetbaarheid van al die verschillende mensen. Dit doen we op basis van een gedegen HR-beleid – wat gaan we doen en waarom? – en verschillende HR-instrumenten. Denk bijvoorbeeld aan interne proeftuinen waarin collega’s kennis en ervaring op kunnen doen op een andere afdeling/plek in de organisatie, authentiek leiderschapsprogramma’s voor managers en medewerkers, of een uitgebreid vitaliteitsprogramma . Daarnaast ondersteunen we de Raad van Bestuur en het (hoger) management bij vraagstukken rondom personeel en organisatie. En we zorgen er voor dat arbeidscontracten, salarisbetalingen en andere administratieve HR-zaken goed zijn geregeld voor iedereen.

Met lef dingen bedenken en dan gewoon doen
De wereld waarin we als zorgverzekeraar opereren verandert, dus Coöperatie VGZ verandert ook als werkgever. Als HR-afdeling moeten we niet alleen alle ontwikkelingen intern volgen, maar ook extern. We willen zoveel mogelijk vooruit denken, tijdig zijn voorbereid. Wij zorgen ervoor dat de organisatie wendbaar is en kan anticiperen op de toekomst, omdat de medewerkers dat kunnen. We zetten verandering in gang, stimuleren flexibiliteit. Met lef dingen bedenken en vervolgens gewoon doen. Ondernemen, innoveren en implementatiekracht tonen.

Tegen de stroom in
Daarbij moet je je soms uitspreken, tegen de stroom in zwemmen, of anderen aanspreken op houding of gedrag. Wat we doen moet tenslotte wel zinnig zijn en blijven en daarvoor moeten we ook kritisch zijn naar onszelf. Niet altijd makkelijk, maar dankzij onze gedeelde betrokkenheid voor verandering, mens en organisatie, wel mogelijk. En, eerlijk is eerlijk, het houdt ons scherp en geeft sleur geen kans!

 

 

Staf vacatures

Jouw recruiter

MaschavanHouten.jpg

Mascha van Houten
06-42359353
mascha.vanhouten@vgz.nl 

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

 

Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-5907-310x148 - kopie.jpg

Pre-mobiliteit en duurzame inzetbaarbaarheid

Iedere collega heeft zijn eigen inbreng en expertise en door co-creatie bereiken we het beste resultaat. 

Heleen Doorn- Vanmaris, Beleidsadviseur Mobiliteit

We zijn overgestapt op een eigen bedrijfscao, waarin de vitaliteit en duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers belangrijke pijlers zijn. Met als resultaat dat onze medewerkers wendbaar zijn en daarmee onze organisatie ook. Vanuit die nieuwe cao worden nu projecten opgestart.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo7106-310x148 - kopie.jpg

'Gezond Bezig'


Medewerkers ondersteunen op het gebied van vitaliteit.

Frank Froon, Beleidsadviseur Vitaliteit & Verzuim

Vitaliteit is breder dan alleen gezond eten en bewegen, daar hoort ook geluk, sociaal welbevinden en ontwikkeling bij. Een van de initiatieven waar ik dan ook trots op ben is het programma “Gezond bezig”.  We bieden een online vitaliteitsplatform met een breed palet aan workshops. 

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bellen-BHo-2144-310x148 - kopie.jpg

Self Service Facility Management

Aan het roer staan van je eigen ontwikkeling.

Melanie Schipper, Klantmanager Facility Management

Het project had tot doel dat onze collega’s meer facilitaire zaken zelf konden regelen. Een deel van de werkzaamheden van onze service desk werd gedigitaliseerd, waardoor Klachten, Wensen, Informatieverzoeken en Storingen (KWIS) niet meer telefonisch doorgegeven hoeven te worden.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten

  • Ook Coöperatie VGZ doet aan topsport!

    Naast haar werk bij Coöperatie VGZ en haar studie ook topsporter. Ilhame is afgelopen augustus Wereldkampioene Taekwon-do geworden. Lees haar verhaal!
    Geschreven door op 15 september 2017
  • Gamen onder werktijd

    Bij veel bedrijven is het ongepast om onder werktijd spelletjes te spelen. Het is immers serious business. Bedrijfsresultaten, risico’s, de strategie, klanttevredenheid, allemaal hele serieuze dingen. Daar speel je geen spelletjes mee! Maar wat nou als je met een serious game veel betere resultaten haalt? En wat als je met veel meer plezier die vervelende klus kunt doen?
    Geschreven door Hugo Kaat op 07 september 2017
  • Compliance als enabler voor innovatie en marketing

    Ik ben ervan overtuigd dat wij als zorgverzekeraar diezelfde combinatie van innovatie en marketing moeten maken. Willen we de zorg in Nederland betaalbaar houden, dan moeten we innovatief zijn. Zorg moet zinnig zijn én blijven, ook in de toekomst.
    Geschreven door op 14 juli 2017
  • Het Social Media team en VGZ – een halfjaar later

    Superieure klantbeleving begint met er zijn voor de klant op het moment en op de manier waarop zij dat wilt, en soms is dat op zondagavond via een Twitter- of Facebookbericht.
    Geschreven door Johan van den Brink op 26 juni 2017
  • Vliegende sprints in de klantmissie

    Bij VGZ zijn we steeds op zoek naar hoe we dingen beter kunnen doen voor onze klanten, en hoe we onze klanten veel meer kunnen betrekken bij de dingen die we doen.
    Geschreven door Marjolijn van der Wielen op 25 mei 2017