Communicatie

Als zorgverzekeraar hebben we een maatschappelijke verantwoordelijkheid en werken we in een markt die van de één op de andere dag kan veranderen. Er zijn veel ogen op ons gericht en alles wat we doen kan nieuwswaardig zijn. Mede daardoor komt er veel op ons af, waarvan wij steeds weer bepalen of en hoe we er mee aan de slag moeten. Vaak moeten we aanpakken en gaan, soms juist stilstaan en reflecteren. Want wat er ook gebeurt, hoe hectisch het ook is, vanuit Corporate Communicatie blijven wij consequent het verhaal van Coöperatie VGZ vertellen. Authentiek, helder en met focus, en zowel intern als extern.

Wie zijn wij en wat doen wij
Corporate Communicatie valt onder het bedrijfsonderdeel Corporate Affairs en bestaat uit drie afdelingen: Communicatie, Reputatie en Stakeholdermanagement en Bestuurssecretariaat. Deze afdelingen laten zien wie wij als organisatie zijn. Zij vertalen onze organisatiedoelstellingen naar een eenduidig verhaal dat helder laat zien wat we willen bereiken, voor wie en op welke manier. Een verhaal dat inspireert en je echt laat voelen waar wij voor staan. Waarom wij ons hard maken voor zinnige, betaalbare zorg in Nederland. En hoe wij, Coöperatie VGZ, dat precies doen.

Hard werken, in het heetst van de strijd
Een uitdaging die wij met een relatief klein team op ons nemen. Van strategie, tot en met de uitvoering. Is dat hard werken? Ja, zeker. Maar ook ontzettend leuk en leerzaam! Bij ons opereer je in het heetst van de strijd, bij één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland. Zo vlak onder de directie hoor je veel en krijg je te maken met zeer brede, complexe vraagstukken. Als adviseur ben je betrokken, maar moet je ook los kunnen laten, zonder af te haken. Je houdt op afstand de regie, zodat je bij iedere vervolgstap weer kunt aanhaken.

Samen strijden voor hetzelfde doel
De grote verantwoordelijkheid die dit alles met zich meebrengt, deel je gelukkig met een betrokken en bevlogen team. Een hechte club mensen, die samen strijden voor hetzelfde doel, trots zijn op de resultaten die ze bereiken, maar tegelijkertijd vinden dat het altijd beter kan. Een team dat kracht haalt uit diversiteit, met ieder zijn sterke punten, complementair aan elkaar. Waarin ruimte is voor elkaars ambities, leerwensen én ontwikkelpunten.

Leren van elkaar en van anderen
We investeren dan ook veel in gezamenlijk leren en werken samen met grote namen, zoals Betteke van Ruler, Kees van Riel en Paul Stamsnijder. Zij vinden onze maatschappelijke vraagstukken zo interessant, dat ze graag met ons meedenken. En dat werpt zijn vruchten af. Onlangs hebben we de tweede plek veroverd in de Reputatiemanagement award, dé vakprijs voor organisaties die hun reputatie versterken en het vertrouwen van hun stakeholders vergroten. We roepen het misschien niet zo hard, maar tussen alle bedrijven door zijn we daar best trots op!

 

Staf vacatures

Jouw recruiter

MaschavanHouten.jpg

Mascha van Houten
06-42359353
mascha.vanhouten@vgz.nl 

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

 

Een kijkje in de keuken van onze collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-2325-310x148 - kopie.jpg

Communicatie rondom Huisartsencontractering

Als Communicatieadviseur zit je met je neus boven op 'waar het om gaat'. 

Jordi van Baardewijk, Senior Corporate Communicatieadviseur

Begin 2015 hadden we een conflict met een groep huisartsen er ontstond veel media-aandacht rondom dit onderwerp en onze inkopers lagen onder vuur. Bij de volgende contracteringsronde wilden we dit voorkomen door een andere aanpak te kiezen.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bellen-BHo-2144-310x148 - kopie.jpg

Self Service Facility Management

Aan het roer staan van je eigen ontwikkeling.

Melanie Schipper, Klantmanager Facility Management

Het project had tot doel dat onze collega’s meer facilitaire zaken zelf konden regelen. Een deel van de werkzaamheden van onze service desk werd gedigitaliseerd, waardoor Klachten, Wensen, Informatieverzoeken en Storingen (KWIS) niet meer telefonisch doorgegeven hoeven te worden.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-5847-310x148 - kopie.jpg

Internal branding: Samen zijn we zinnig bezig

Als Communicatieadviseur draag je bij aan de trots, betrokkenheid en bevlogenheid van onze collega's

Rina Luinstra, Senior Corporate Communicatieadviseur

Samen werken aan een gezonder Nederland. Elke dag weer.’ Een missie met aspiratie en toekomstvisie, waar iedereen achter kan staan. De afgelopen tijd hebben we ons gebogen over de vraag hoe we onze missie en strategie aan elkaar konden verbinden.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten