Business Management

Coöperatie VGZ wil een digitale zorgverzekeraar worden om haar klanten ook in de toekomst goed te blijven bedienen. Iedere dag werken we dan ook hard aan de digitalisering van de services aan onze klanten en de processen die deze services ondersteunen. Aan ons de taak om ons te verdiepen in de ambities van iedere afdeling, maar ook om focus te houden en te zorgen dat het juiste gebeurt. Wij plaatsen alle verschillende veranderwensen dan ook in een groter, VGZ-breed kader. Heeft een verandervraag voldoende toegevoegde waarde voor het einddoel? Of moeten we het lef hebben om iets heel anders te doen? Dat is de vraag die wij ons bij Business Management iedere dag weer stellen.

Wie zijn wij en wat doen wij
Business Management vertaalt de veranderbehoeften van de verschillende bedrijfsonderdelen en strategische partners naar Data Care producten en processen. Zo zorgen we ervoor dat websites gebouwd worden, aanpassingen in de Mijn-omgeving worden gedaan en nieuwe aansluitingen met partners in de zorgketen ontstaan. Maar ook worden nieuwe systemen aangeschaft en front- en backoffice processen ingericht. Wij communiceren met de business, definiëren projecten en maken afspraken met bijvoorbeeld ketenpartners en leveranciers. Daarnaast adviseren we de Divisievoorzitter Data Care over de stappen die we moeten zetten op weg naar digitaal verzekeren.

Verantwoordelijk voor verbetering
Pakken wij een verandering op, dan moeten we zeker weten dat we het goede doen. ‘U vraagt, wij draaien’ is er bij ons dan ook niet bij. Wij denken mee, stellen kritische vragen en pakken de verantwoordelijkheid voor verbetering. Ook als dat betekent dat we ‘nee’ moeten zeggen tegen een idee. En dat betekent ook dat we de ontwikkelingen in ons vakgebied op de voet volgen. Steeds weer kijken we hoe nieuwe technologieën ons helpen om als zorgverzekeraar nog meer te betekenen voor onze klanten.

Durven veranderen, durven ondernemen
Dit alles doen we met een team van door de wol geverfde professionals. We staan stevig in onze schoenen, maar zijn tegelijkertijd nieuwsgierig en wendbaar. Ons vakgebied is immers enorm in beweging. Bij ons moet je dan ook tegen verandering kunnen en leiderschap nemen in je werk. Durf jij dat, dan durven wij jou te garanderen dat je spannende nieuwe dingen doet, complexe zaken uitpuzzelt en echt iets bijdraagt aan zinnige, betaalbare zorg in Nederland!

 

IT vacatures

Jouw recruiter

VGZ-Patricia-Ripassa-BHo-6377-px-_100x100.jpg

Patricia Ripassa
06-12292227
p.ripassa-terpstra@vgz.nl

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-bellen-BHo-6219-310x148 - kopie.jpg

Groeien in communicatie- en co-creatie met klanten

De rol van spin in het web en een breedbeeld blik op de organisatie is gaaf!

Huup Hopman, Corporate Informatie Manager

Zorgverzekeren is niet eenvoudig. Zo zijn er in Nederland ruim 40.000 codes voor behandelingen, ruim 180.000  zorgaanbieders en werken we met ruim 60 typen polissen voor alleen al de basisverzekering. Het is onze taak om dit alles bij elkaar te brengen en op een simpele manier uit te leggen aan klanten.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-2874-310x148 - kopie.jpg

Risicoverevening

Bij VGZ krijg je kansen en als je het goed doet, krijg je ook echt vertrouwen. 

Stephan Kramer, Business Intelligence Data Scientist

Als zorgverzekeraar mag Coöperatie VGZ mensen niet zomaar weigeren als verzekerde. Daar komen soms kosten bij kijken, die niet door de premies gedekt kunnen worden. De overheid compenseert deze kosten voor alle zorgverzekeraars, via de zogenaamde risicoverevening.


Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bespreking-BHo-2802-310x148 - kopie.jpg

Werken volgens de VGZ-werkwijze in scrum teams

Ik oriënteer mij breder dan alleen mijn eigen specialisme en dat is interessant 

Lea Kessel, Informatieanalist


Wat mij heel veel voldoening geeft, is het werken volgens de VGZ-werkwijze,  in scrum teams. Het was wennen om deze manier van werken eigen te maken, maar ik merk echt voordeel. In cycli van twee weken, een sprint, kijken we wat we kunnen oppakken en echt afronden en iedere dag hebben we een standup-bespreking.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten

  • Ook Coöperatie VGZ doet aan topsport!

    Naast haar werk bij Coöperatie VGZ en haar studie ook topsporter. Ilhame is afgelopen augustus Wereldkampioene Taekwon-do geworden. Lees haar verhaal!
    Geschreven door op 15 september 2017
  • Gamen onder werktijd

    Bij veel bedrijven is het ongepast om onder werktijd spelletjes te spelen. Het is immers serious business. Bedrijfsresultaten, risico’s, de strategie, klanttevredenheid, allemaal hele serieuze dingen. Daar speel je geen spelletjes mee! Maar wat nou als je met een serious game veel betere resultaten haalt? En wat als je met veel meer plezier die vervelende klus kunt doen?
    Geschreven door Hugo Kaat op 07 september 2017
  • Compliance als enabler voor innovatie en marketing

    Ik ben ervan overtuigd dat wij als zorgverzekeraar diezelfde combinatie van innovatie en marketing moeten maken. Willen we de zorg in Nederland betaalbaar houden, dan moeten we innovatief zijn. Zorg moet zinnig zijn én blijven, ook in de toekomst.
    Geschreven door op 14 juli 2017
  • Het Social Media team en VGZ – een halfjaar later

    Superieure klantbeleving begint met er zijn voor de klant op het moment en op de manier waarop zij dat wilt, en soms is dat op zondagavond via een Twitter- of Facebookbericht.
    Geschreven door Johan van den Brink op 26 juni 2017
  • Vliegende sprints in de klantmissie

    Bij VGZ zijn we steeds op zoek naar hoe we dingen beter kunnen doen voor onze klanten, en hoe we onze klanten veel meer kunnen betrekken bij de dingen die we doen.
    Geschreven door Marjolijn van der Wielen op 25 mei 2017