Klantcontact

Een goede bereikbaarheid en een juist antwoord zijn cruciaal voor een hoge klanttevredenheid. Als zorgverzekeraar hebben we echter te maken met allerlei onvoorspelbare factoren waardoor klanten vragen krijgen en contact met ons opnemen. De overheid voert bijvoorbeeld een verandering door in het zorgstelsel, we komen bij Radar voorbij, of er gebeurt iets met een ziekenhuis wat vragen oproept…  Daar komt bij dat klanten steeds beter geïnformeerd zijn, onder andere via internet, waardoor ze steeds complexere vragen stellen. Willen wij klanten echt goed helpen, dan moeten we dus doorlopend op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen in de markt en binnen onze organisatie.

Wie zijn wij en wat doen wij
Bij Klantcontact is alles gericht op het Goed, Snel en Makkelijk helpen van de klant. Klantenservice beantwoordt alle vragen die binnenkomen via telefoon, e-mail of social media. Kennismanagement maakt zich er hard voor dat de juiste informatie beschikbaar is in de kennisbanken om dit te kunnen doen. Planning & Analyse voorspelt  op basis van data voor alle merken en kanalen hoeveel contacten er binnen komen, op welk moment dat gebeurt en wat de benodigde capaciteit is. Team  Procesinnovatie & Verbetering houdt zich bezig met kwaliteitsverbeteringen en het beter aan laten sluiten van processen op het gedrag en de behoefte van onze klanten. Ook verzorgt het team  de juiste vakinhoudelijke opleidingen.

Elkaar scherp houden
Ons werk vereist dat we verder denken dan onze neus lang is. Wij focussen ons niet alleen op ons eigen werk en de cijfertjes, maar denken na over hoe we echt iets kunnen betekenen en verbeteren voor de klant. Iedereen binnen ons bedrijfsonderdeel heeft dit zelfde doel voor ogen, maar de processen waarmee gewerkt wordt en het belang van de klant kunnen verschillen. Dat geeft weleens wrijving, maar zorgt er vooral voor dat we elkaar scherp houden en niets over het hoofd zien. Zo werken we op een constructieve manier aan een steeds betere service voor de klant, vanuit verschillende invalshoeken!

Direct zicht op klantbeleving
Snap jij dat Klantcontact het visitekaartje van Coöperatie VGZ is en wil jij het liefst de verwachting van iedere klant overtreffen? Dan ben je bij ons op je plek. Hier heb je immers direct invloed op de klantbeleving. Of je nu direct de klant te woord staat, of bijdraagt aan het verbeteren van de organisatie en planning, het kennisniveau of de achterliggende processen. Wat wij doen of laten, straalt direct af op de reputatie van onze merken. Best een grote verantwoordelijkheid, maar tegelijkertijd ook een enorme kans om het verschil te maken!

Klantenservice & Operatie vacatures

Jouw recruiter

MaschavanHouten.jpg

Mascha van Houten
06-42359353
mascha.vanhouten@vgz.nl 

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

 

Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-bellen-BHo-2144-310x148 - kopie.jpg

Reorganisatie Declaratieservice

Samen met mijn team kan ik slagen maken

Mark van Rooij, Teammanager Declaratieservice

In ons team behandelen we de declaraties en machtigingen van zorgaanbieders van vijf zorgsoorten. Daarvoor hebben we de processen opnieuw neergezet. Nu is onze uitdaging om de banden aan te halen met een aantal collega-afdelingen, zodat we nog meer verbeteringen kunnen realiseren.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-werkt-BHo-7021-310x148 - kopie.jpg

Eindejaarsproject en project Volk

Mijn werk is ontzettend afwisselend en dat maakt het leuk

Vera Vonkers, Regisseur Document Management en Commercieel Projectleider

Dit jaar willen we de klant nog sneller kunnen informeren over de nieuwe premie. Om dit voor elkaar te krijgen is project VOLK opgestart en wij  hebben daar een mooie bijdrage mogen leveren.

 
Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-5664-310x148 - kopie.jpg

Social Care

Wat ik doe, daar wordt de klant blij van

Tosca Starreveld, Consultant Klant & Kwaliteit

De werkvoorraad aan klachten was steeds vrij hoog. Door deze hoge voorraad werden klachten pas na 10 dagen in behandeling genomen. De klant werd hier niet blij van, maar degene die de klacht behandelde ook niet. We hebben ons daarom gestort op de vraag hoe we de afhandelsnelheid van klachten omlaag konden brengen.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten