Kwaliteit & Innovatie

Zinnige zorg realiseren, dat vat onze uitdaging precies samen. De zorg in Nederland is best goed, maar we zien, zeker met het oog op de toekomst, wel dat het beter moet. Maar wat maakt nu dat het echt beter gaat? Met alleen slimme ideeën komen we er niet, we moeten de verbinding opzoeken met de juiste partijen en veiligheid creëren. Zodat zorgverleners enerzijds verbetering durven te laten zien en anderzijds anderen ook durven zeggen: we zien dat het werkt, zo gaan wij het ook doen! Makkelijk? Nee. Maar wij staan aan het begin van de verandering van de zorg in Nederland. Hieraan een bijdrage mogen leveren is ongelofelijk inspirerend en dat maakt het volledig de moeite waard!

Wie zijn wij en wat doen wij
Kwaliteit en Innovatie rust op 3 pijlers: medisch advies, innovatie en beleid. Medisch advies beoordeelt of verzekerden goede en geen onzinnige zorg krijgen. Medisch adviseurs geven daarnaast input en advies aan Zorginkoop. Zij zien immers wat er in het land gebeurt en wat voor zorg er nodig is. Innovatie zoekt naar nieuwe manieren om de zorg in Nederland beter te maken. Denk hierbij aan vernieuwende projecten als ‘Keer diabetes om’, of de palli-app. Proposities die niet zomaar het nieuws halen, maar echt waarde toevoegen voor de zorg in Nederland. Beleid maakt zich tot slot hard voor kaders en de juiste richting van Zorginkoop. Met de inkoopplannen die hier worden gemaakt, kunnen we planmatig werken, de regie voeren en tijdig bijsturen als dat nodig is.

Verschil maken in zinnige zorg? Dat doe je hier!
Als je echt het verschil wilt maken in de samenleving en in mensenlevens, dan ben je bij Kwaliteit en Innovatie aan het juiste adres. Wij zitten op het kruispunt van alle wegen in de zorg. De diversiteit van onderwerpen en thema’s waar we mee te maken hebben is groot en maakt dat geen project hetzelfde is. Bovendien delen we allemaal diezelfde verbeterpassie, waardoor ons werk geen werk meer is. Iedereen neemt zijn verantwoordelijkheid en soms zijn we misschien wel eens iets te serieus, maar we willen dan ook allemaal verbeteringen neerzetten die nieuwswaardig zijn. En waardoor onze verzekerden zinnige zorg krijgen, tegen een goede prijs, nu en in de toekomst.

Actief en apetrots
Eigenlijk kijken wij iedere dag weer met oprechte nieuwsgierigheid om ons heen. Wat gebeurt er in de wereld, in de zorg, met de bevolking? En wat kan en moet er anders? Er is genoeg te doen, dus prioriteiten stellen, samenwerken en efficiënt werken zijn must-haves voor onze teamleden. Maar ook doordacht lef kunnen tonen, creatief en out of the box denken, snel stappen kunnen zetten en ondernemen. Je moet snappen wat er gebeurt en samen verantwoordelijkheid nemen. Maar misschien nog wel het belangrijkste: je moet plezier in je werk hebben. Ons team van experts is immers apetrots op wat ze doen en wil dat ook actief uitdragen, iedere dag weer!

 

Zorg vacatures

Jouw recruiter

pasfoto recruiter Bart.jpg

Bart Groeliken
06-18252802
b.groeliken@vgz.nl

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-bellen-BHo-6219-310x148 - kopie.jpg

Good Practice

De wijze waarop VGZ bezig is met zorginnovatie is uniek en veelbelovend.

Jurgen Hersen, Medisch adviseur Zorginkoop

Wij moeten er met zijn allen voor zorgen dat de zorg betaalbaar blijft, nu en in de toekomst. Verbeterinitiatieven waren bij Coöperatie VGZ vooral gericht op kostenbesparing. Daar zit echter een grens aan. Met Good Practices kiest VGZ een andere invalshoek.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-lopen-BHo-2989-310x148 - kopie.jpg

Zelfonderzoek GGZ-instellingen

Coöperatie VGZ is een plek waar veel gebeurt en dat maakt mijn werk enorm leuk!

Jan van Dam, Specialist Controles

Als zorgverzekeraar controleren wij GGZ-instellingen op de rechtmatigheid van zorgverlening en declaraties. In het verleden benaderden we iedere instelling los, stelden we bij iedere instelling vragen van achter ons bureau en werkten we met losse lijstjes en Excel-bestanden. 

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-6028-310x148 - kopie.jpg

Differentiatie inkoopwaarden

Er liggen veel uitdagingen en je kunt echt verbeteringen realiseren.

Erwin Hol, Paramedische Zorg

Zorgverzekeren is niet eenvoudig. Zo zijn er ruim 40.000 codes voor behandelingen, ruim 180.000  zorgaanbieders en werken we met ruim 60 typen polissen voor alleen al de basisverzekering. Het is onze taak om dit bij elkaar te brengen en uit te leggen aan klanten.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten

  • Ook Coöperatie VGZ doet aan topsport!

    Naast haar werk bij Coöperatie VGZ en haar studie ook topsporter. Ilhame is afgelopen augustus Wereldkampioene Taekwon-do geworden. Lees haar verhaal!
    Geschreven door op 15 september 2017
  • Gamen onder werktijd

    Bij veel bedrijven is het ongepast om onder werktijd spelletjes te spelen. Het is immers serious business. Bedrijfsresultaten, risico’s, de strategie, klanttevredenheid, allemaal hele serieuze dingen. Daar speel je geen spelletjes mee! Maar wat nou als je met een serious game veel betere resultaten haalt? En wat als je met veel meer plezier die vervelende klus kunt doen?
    Geschreven door Hugo Kaat op 07 september 2017
  • Compliance als enabler voor innovatie en marketing

    Ik ben ervan overtuigd dat wij als zorgverzekeraar diezelfde combinatie van innovatie en marketing moeten maken. Willen we de zorg in Nederland betaalbaar houden, dan moeten we innovatief zijn. Zorg moet zinnig zijn én blijven, ook in de toekomst.
    Geschreven door op 14 juli 2017
  • Het Social Media team en VGZ – een halfjaar later

    Superieure klantbeleving begint met er zijn voor de klant op het moment en op de manier waarop zij dat wilt, en soms is dat op zondagavond via een Twitter- of Facebookbericht.
    Geschreven door Johan van den Brink op 26 juni 2017
  • Vliegende sprints in de klantmissie

    Bij VGZ zijn we steeds op zoek naar hoe we dingen beter kunnen doen voor onze klanten, en hoe we onze klanten veel meer kunnen betrekken bij de dingen die we doen.
    Geschreven door Marjolijn van der Wielen op 25 mei 2017