Generieke & Integrale Zorg

Geboortezorg, Hulpmiddelen, Mondzorg, Paramedie, Zorgspecials en Ziekenvervoer, plus de eerstelijns zorg die in de wijk plaatsvindt. Al deze zorgvormen worden ingekocht bij Generieke en Integrale Zorg. Door in hoge volumes in te kopen, houden we de zorgkosten laag. Onze verzekerden willen echter ook wat te kiezen hebben, dus onderhandelen we met een breed scala aan partijen. En voor iedere zorgvorm geldt een andere manier van inkopen, die jaarlijks weer kan veranderen. Dat zorgt voor een flinke hoeveelheid verschillende contracten. Ingewikkeld? Soms wel. Maar alles wat wij verbeteren levert direct voordeel op voor onze verzekerden. Dat maakt ons werk absoluut de moeite waard!

Wie zijn wij en wat doen wij
Bij Generieke en Integrale Zorg kopen we alle landelijk en regionaal in te kopen zorg in, voor zowel de basis-, als de aanvullende pakketten. Contracten kunnen weliswaar maar één keer per jaar gewijzigd worden, met de voorbereiding daarvan zijn we het hele jaar bezig. Op basis van de gegevens die wij terugkrijgen van andere afdelingen en collega’s, zoals Business Information, Medisch Adviseurs en Beleidscoördinatoren, onderhandelen we stevig over tarieven. Tegelijkertijd willen we een hoge kwaliteit van zorg voor onze verzekerden én moeten we de volgende dag wel met elkaar verder. Wij zoeken dus continu de juiste verhouding tussen kwaliteit, relatiebeheer en commercieel belang.

Inkopen doe je niet van achter je bureau
Onze inkopers zoeken continu de verbinding op. Met verschillende afdelingen binnen de organisatie, maar ook met verschillende zorgsoorten en de markt. Good practices ophalen, zaken afstemmen, inspringen op nieuwe zaken, we doen het doorlopend om het juiste resultaat te behalen. Voor de inkoop van diabetes teststrips zijn we bijvoorbeeld een halfjaar bezig geweest met het uitschrijven van een aanbesteding. We hebben met diabetesverpleegkundigen en belangenverenigingen gesproken over de essentie van de strips en waar het voor patiënten nu echt om draait. Het uiteindelijke resultaat? Een hoger inkoopvolume en een teststrip voor minder dan de helft van de prijs. Dat zijn resultaten die bijdragen aan zinnige zorg, waarbij verspilling vermeden wordt!

Vernieuwen en verbeteren
Wat de gemene deler van de mensen in ons team? Wij willen iets bijdragen aan de maatschappij, zaken veranderen en vernieuwen. Iets neerzetten wat er toe doet. Wij halen de beste ideeën op uit het veld, om deze verder te implementeren en zo te werken aan zinnige, betaalbare zorg voor iedereen. Daar moet je resultaatgericht voor zijn en goed voor kunnen onderhandelen. En steeds weer met een creatieve, frisse blik kijken naar wat er beter kan, maar dit tegelijkertijd ook kunnen onderbouwen. Als je dat in je hebt, dan kun je direct verschil maken. Niet alleen voor onze verzekerden, maar voor de hele zorg in Nederland!

Zorg vacatures

Jouw recruiter

pasfoto recruiter Bart.jpg

Bart Groeliken
06-18252802
b.groeliken@vgz.nl

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-6028-310x148 - kopie.jpg

Differentiatie inkoopwaarden

Er liggen veel uitdagingen en je kunt echt verbeteringen realiseren.

Erwin Hol, Paramedische Zorg

Zorgverzekeren is niet eenvoudig. Zo zijn er ruim 40.000 codes voor behandelingen, ruim 180.000  zorgaanbieders en werken we met ruim 60 typen polissen voor alleen al de basisverzekering. Het is onze taak om dit bij elkaar te brengen en uit te leggen aan klanten.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bespreking-BHo-2802-310x148 - kopie.jpg

Klantwensen vertalen naar zinnige zorg

Jouw bijdragen kan voor klanten het verschil maken!

Joyce Leijen, Procescoördinator Klantadviseurs

Klantadvies is het eerste aanspreekpunt voor mensen met vragen over Zorg in Natura (ZIN). Wij hebben nog echt contact met de cliënten en horen direct waar behoefte aan is. Het mooiste is dat we daar vervolgens op in kunnen spelen. 

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-lopen-BHo-2989-310x148 - kopie.jpg

Zelfonderzoek GGZ-instellingen

Coöperatie VGZ is een plek waar veel gebeurt en dat maakt mijn werk enorm leuk!

Jan van Dam, Specialist Controles

Als zorgverzekeraar controleren wij GGZ-instellingen op de rechtmatigheid van zorgverlening en declaraties. In het verleden benaderden we iedere instelling los, stelden we bij iedere instelling vragen van achter ons bureau en werkten we met losse lijstjes en Excel-bestanden. 

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten

  • Ook Coöperatie VGZ doet aan topsport!

    Naast haar werk bij Coöperatie VGZ en haar studie ook topsporter. Ilhame is afgelopen augustus Wereldkampioene Taekwon-do geworden. Lees haar verhaal!
    Geschreven door op 15 september 2017
  • Gamen onder werktijd

    Bij veel bedrijven is het ongepast om onder werktijd spelletjes te spelen. Het is immers serious business. Bedrijfsresultaten, risico’s, de strategie, klanttevredenheid, allemaal hele serieuze dingen. Daar speel je geen spelletjes mee! Maar wat nou als je met een serious game veel betere resultaten haalt? En wat als je met veel meer plezier die vervelende klus kunt doen?
    Geschreven door Hugo Kaat op 07 september 2017
  • Compliance als enabler voor innovatie en marketing

    Ik ben ervan overtuigd dat wij als zorgverzekeraar diezelfde combinatie van innovatie en marketing moeten maken. Willen we de zorg in Nederland betaalbaar houden, dan moeten we innovatief zijn. Zorg moet zinnig zijn én blijven, ook in de toekomst.
    Geschreven door op 14 juli 2017
  • Het Social Media team en VGZ – een halfjaar later

    Superieure klantbeleving begint met er zijn voor de klant op het moment en op de manier waarop zij dat wilt, en soms is dat op zondagavond via een Twitter- of Facebookbericht.
    Geschreven door Johan van den Brink op 26 juni 2017
  • Vliegende sprints in de klantmissie

    Bij VGZ zijn we steeds op zoek naar hoe we dingen beter kunnen doen voor onze klanten, en hoe we onze klanten veel meer kunnen betrekken bij de dingen die we doen.
    Geschreven door Marjolijn van der Wielen op 25 mei 2017