Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-werkt-BHo-2403-310x148 - kopie.jpg

Bruggen bouwen loont

Vroeger bedachten we als zorgverzekeraar wat goed was voor onze klanten, of hoe zorgaanbieders het moesten doen. Die tijd is voorbij.

Michiel Schotman, Key Accountmanager Privaat

Je hebt elkaar nodig om datgene te doen wat de klant nodig heeft. Ik maak me dan ook hard om een brug te slaan tussen mijn klanten, de interne organisatie en directe collega’s.  

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-6028-310x148 - kopie.jpg

Differentiatie inkoopwaarden

Er liggen veel uitdagingen en je kunt echt verbeteringen realiseren.

Erwin Hol, Paramedische Zorg

Zorgverzekeren is niet eenvoudig. Zo zijn er ruim 40.000 codes voor behandelingen, ruim 180.000  zorgaanbieders en werken we met ruim 60 typen polissen voor alleen al de basisverzekering. Het is onze taak om dit bij elkaar te brengen en uit te leggen aan klanten.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bespreking-BHo-2802-310x148 - kopie.jpg

Bewuzt en nieuwe propositie UMC

Wensen uit de markt vertalen naar nieuwe producten en diensten. Dat is de uitdaging bij propositiemarketing.

Joos van den Eerenbeemt, Senior Propositie Marketeer

Door goed te luisteren naar klanten kom je soms tot dingen waar je anders nooit aan gedacht had. En daar komen mooi dingen uit zoals de ontwikkeling van Bewuzt en een nieuwe propositie voor UMC.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bellen-BHo-2144-310x148 - kopie.jpg

Reorganisatie Declaratieservice

Samen met mijn team kan ik slagen maken

Mark van Rooij, Teammanager Declaratieservice

In ons team behandelen we de declaraties en machtigingen van zorgaanbieders van vijf zorgsoorten. Daarvoor hebben we de processen opnieuw neergezet. Nu is onze uitdaging om de banden aan te halen met een aantal collega-afdelingen, zodat we nog meer verbeteringen kunnen realiseren.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-5664-310x148 - kopie.jpg

Social Care

Wat ik doe, daar wordt de klant blij van

Tosca Starreveld, Consultant Klant & Kwaliteit

De werkvoorraad aan klachten was steeds vrij hoog. Door deze hoge voorraad werden klachten pas na 10 dagen in behandeling genomen. De klant werd hier niet blij van, maar degene die de klacht behandelde ook niet. We hebben ons daarom gestort op de vraag hoe we de afhandelsnelheid van klachten omlaag konden brengen.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bellen-BHo-6219-310x148 - kopie.jpg

Good Practice

De wijze waarop VGZ bezig is met zorginnovatie is uniek en veelbelovend.

Jurgen Hersen, Medisch adviseur Zorginkoop

Wij moeten er met zijn allen voor zorgen dat de zorg betaalbaar blijft, nu en in de toekomst. Verbeterinitiatieven waren bij Coöperatie VGZ vooral gericht op kostenbesparing. Daar zit echter een grens aan. Met Good Practices kiest VGZ een andere invalshoek.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter