Verkoop

Wat ons betreft betekent een collectief contract veel meer dan alleen korting voor de werknemer! Vanuit het bedrijfsonderdeel Verkoop zijn wij dan ook het hele jaar met organisaties in gesprek over wat er bij hen speelt op de factor ‘mens’. Hoe kunnen wij bijdragen aan de vitaliteit van medewerkers, of aan het terugdringen van verzuim? Iedere organisatie heeft zijn eigen vraagstukken rondom duurzame inzetbaarheid, ieder advies en iedere oplossing is weer anders. Onze grootste uitdaging is dan ook het vinden van balans tussen klantgerichtheid en commercialiteit. Als we de portefeuille en de zorg rendabel willen houden, kunnen we immers niet bij iedere klant maatwerk leveren.

Wie zijn wij en wat doen wij?
Eén keer per jaar kunnen consumenten en bedrijven lang van zorgverzekeraar veranderen. Zeker twee drukke maanden voor de afdeling Verkoop, maar vlak de overige tien maanden van het jaar niet uit. In die tijd bouwen we momentum op en zorgen we dat organisaties in de publieke en private grootzakelijke markt weten waar de collectieve labels VGZ, VNG, IZA, UMC, IZZ en Univé voor staan. Een team van hunters zoekt doorlopend naar nieuwe klanten, nieuwe ingangen en zet ons op de kaart bij grote bedrijven met meer dan 500 werknemers.

Werken aan toegevoegde waarde
Tegelijkertijd werken we hard aan onze bestaande klantrelaties en onze toegevoegde waarde als verzekeringspartner. We organiseren webinars, bijeenkomsten met klanten en kijken steeds weer naar wat er beter kan. Een voorbeeld? Onlangs hebben we een scan ontwikkeld waarmee we het zorgprobleem van een organisatie helemaal kunnen uitdiepen. Een nieuwe dienst waarmee we uniek zijn in de markt en die ons helpt om onze klanten nog beter te helpen.

Het beste succes behalen we samen
Van dit soort successen krijgen we energie, een goede tegenhanger voor de werkdruk waar we toch ook mee te maken hebben. Er liggen immers flinke groeidoelstellingen voor ons, wat geen sinecure is in een krimpende markt. In dit team kunnen we echter bouwen op elkaar. Iedereen wil de beste zijn, maar wel met zijn allen. Samen hebben we de juiste kennis en ervaring, ondernemendheid, creativiteit en drive om onze klanten te helpen. Samen vormen we hét team dat deze doelstellingen gaat waarmaken. Dat er voor zorgt dat organisaties in de (nabije) toekomst naar ons toekomen om te vragen hoe wij hen kunnen helpen.
 

Marketing & Verkoop vacatures

Jouw recruiter

MaschavanHouten.jpg

Mascha van Houten
06-42359353
mascha.vanhouten@vgz.nl 

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

 

Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-werkt-BHo-2403-310x148 - kopie.jpg

Bruggen bouwen loont

Vroeger bedachten we als zorgverzekeraar wat goed was voor onze klanten, of hoe zorgaanbieders het moesten doen. Die tijd is voorbij.

Michiel Schotman, Key Accountmanager Privaat

Je hebt elkaar nodig om datgene te doen wat de klant nodig heeft. Ik maak me dan ook hard om een brug te slaan tussen mijn klanten, de interne organisatie en directe collega’s.  

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bespreking-BHo-2802-310x148 - kopie.jpg

Bewuzt en nieuwe propositie UMC

Wensen uit de markt vertalen naar nieuwe producten en diensten. Dat is de uitdaging bij propositiemarketing.

Joos van den Eerenbeemt, Senior Propositie Marketeer

Door goed te luisteren naar klanten kom je soms tot dingen waar je anders nooit aan gedacht had. En daar komen mooi dingen uit zoals de ontwikkeling van Bewuzt en een nieuwe propositie voor UMC.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-5805-310x148 - kopie.jpg

Vernieuwen in en met de grootzakelijke markt

We willen voet aan de grond krijgen bij bedrijven met meer dan 500 werknemers, maar wel op een zinnige manier.

Claus Patz, Key Accountmanager Privaat Grootzakelijke markt

Koude acquisitie is niet meer van deze tijd, daarom focussen we ons op organisaties waar we al een relatie mee hebben. Het mooie is dat steeds meer organisaties deel willen uitmaken van zorgvernieuwing.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten

  • Ook Coöperatie VGZ doet aan topsport!

    Naast haar werk bij Coöperatie VGZ en haar studie ook topsporter. Ilhame is afgelopen augustus Wereldkampioene Taekwon-do geworden. Lees haar verhaal!
    Geschreven door op 15 september 2017
  • Gamen onder werktijd

    Bij veel bedrijven is het ongepast om onder werktijd spelletjes te spelen. Het is immers serious business. Bedrijfsresultaten, risico’s, de strategie, klanttevredenheid, allemaal hele serieuze dingen. Daar speel je geen spelletjes mee! Maar wat nou als je met een serious game veel betere resultaten haalt? En wat als je met veel meer plezier die vervelende klus kunt doen?
    Geschreven door Hugo Kaat op 07 september 2017
  • Compliance als enabler voor innovatie en marketing

    Ik ben ervan overtuigd dat wij als zorgverzekeraar diezelfde combinatie van innovatie en marketing moeten maken. Willen we de zorg in Nederland betaalbaar houden, dan moeten we innovatief zijn. Zorg moet zinnig zijn én blijven, ook in de toekomst.
    Geschreven door op 14 juli 2017
  • Het Social Media team en VGZ – een halfjaar later

    Superieure klantbeleving begint met er zijn voor de klant op het moment en op de manier waarop zij dat wilt, en soms is dat op zondagavond via een Twitter- of Facebookbericht.
    Geschreven door Johan van den Brink op 26 juni 2017
  • Vliegende sprints in de klantmissie

    Bij VGZ zijn we steeds op zoek naar hoe we dingen beter kunnen doen voor onze klanten, en hoe we onze klanten veel meer kunnen betrekken bij de dingen die we doen.
    Geschreven door Marjolijn van der Wielen op 25 mei 2017