Business Intelligence Services

Als zorgverzekeraar beschikken we over enorme hoeveelheden data. De kracht van Business Intelligence Services ligt in het vertalen van al die data naar waardevolle informatie. Informatie die een onderbouwd antwoord geeft op vragen uit de business en waar onze collega’s besluiten op kunnen baseren. Iedere dag komen er nieuwe vraagstukken op ons af en onze grootste uitdaging is om met het juiste aan de slag te gaan. En om alle data die binnen onze organisatie aanwezig is, op de meest efficiënte manier te ontsluiten. Het doel wat wij daarbij voor ogen hebben en houden? De organisatie vooruit helpen, zodat we met zijn allen zinnige zorg in Nederland kunnen realiseren.

Wie zijn wij en wat doen wij
Business Intelligence Services levert inzicht en advies, door data te koppelen, te ontsluiten, te analyseren en te interpreteren via een datawarehouse en andere Business Intelligence tools. Uiteraard letten we scherp op de kwaliteit, betrouwbaarheid en integriteit van de informatie die op basis van deze data wordt gegeven. We helpen onze collega’s met een selfservice omgeving waarin zij zelf aan de slag kunnen met dashboards, rapportages en datasets. En we hebben BI Business Specialisten en Data Scientists die meer complexe analyses maken. Continu zoeken we naar de vraag achter de vraag en de beste manier om daar antwoord op te geven. We willen immers echt meedenken, zodat we ook echt waarde kunnen toevoegen!

We proberen, leren en maken verschil!
Data science is de toekomst en als vakgebied nog volop in ontwikkeling. Dat geldt ook voor onze afdeling. We doen veel om onze eindklant te helpen hun beslissing te onderbouwen en inhoudelijk hebben we een hoog niveau. Tegelijkertijd is er nog veel nieuws op te zetten, te ontwikkelen en te ontdekken. Bij ons is er dan ook ruimte om invulling te geven aan ingewikkelde vraagstukken. We hebben de tools, maar veel dingen zijn nog niet eerder gedaan. We worstelen soms, maar we zetten stappen, we proberen en we leren! Zodat we steeds weer het verschil maken en waarde toevoegen, met de juiste onderbouwing door data.

Stilstand is de hardste weg achteruit
Ons motto: stilstand is de hardste weg achteruit. Werken bij Business Intelligence Services betekent dan ook continue doorontwikkeling. We denken mee op strategisch niveau, zijn nieuwsgierig en stellen doorlopend de ‘waarom-vraag’. Data doet onze ogen glinsteren en complexe puzzels zijn er om te worden opgelost. Tegelijkertijd moeten we soms ook prioriteiten stellen, afstand nemen van de waan van de dag en zeggen: goed is goed genoeg. Zinnige zorg begint immers met focussen op de meest zinnige vraagstukken. Zo zorgen we er met zijn allen voor dat zorg in Nederland betaalbaar blijft.

 

Jouw recruiter

VGZ-Patricia-Ripassa-BHo-6377-px-_100x100.jpg

Patricia Ripassa
06-12292227
p.ripassa-terpstra@vgz.nl

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-2874-310x148 - kopie.jpg

Risicoverevening

Bij VGZ krijg je kansen en als je het goed doet, krijg je ook echt vertrouwen. 

Stephan Kramer, Business Intelligence Data Scientist

Als zorgverzekeraar mag Coöperatie VGZ mensen niet zomaar weigeren als verzekerde. Daar komen soms kosten bij kijken, die niet door de premies gedekt kunnen worden. De overheid compenseert deze kosten voor alle zorgverzekeraars, via de zogenaamde risicoverevening.


Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-werkt-BHo-2403-310x148 - kopie.jpg

Onderzoek naar de impact van fusies

Natuurlijk kan niet altijd alles, maar je kunt het altijd proberen en dat is prettig!

Niels van Gorp, Business Intelligence Specialist

Coöperatie VGZ wordt steeds vaker bevraagd op haar standpunt bij fusies van zorgaanbieders, zowel door de zorgaanbieders zelf als door Autoriteit Consument & Markt (ACM), brancheverenigingen en de politiek. Voorheen hadden we niet echt een concreet standpunt en bekeken we de vragen per stuk.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bellen-BHo-6219-310x148 - kopie.jpg

Groeien in communicatie- en co-creatie met klanten

De rol van spin in het web en een breedbeeld blik op de organisatie is gaaf!

Huup Hopman, Corporate Informatie Manager

Zorgverzekeren is niet eenvoudig. Zo zijn er in Nederland ruim 40.000 codes voor behandelingen, ruim 180.000  zorgaanbieders en werken we met ruim 60 typen polissen voor alleen al de basisverzekering. Het is onze taak om dit alles bij elkaar te brengen en op een simpele manier uit te leggen aan klanten.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten