ICT Services

ICT Services is de technische ruggengraat van Coöperatie VGZ. Hier wordt alle software, die binnen de organisatie gebruikt wordt, ontwikkeld en beheerd. De technische ontwikkelingen gaan razendsnel en de wereld waarin wij als zorgverzekeraar opereren verandert voortdurend. Stilstaan is voor ons dan ook geen optie. Wij kijken dan ook iedere dag hoe we de ambities van de business volgens de juiste prioriteiten kunnen vertalen naar nieuwe, of bestaande applicaties. Onze uitdaging? Ervoor zorgen dat - ondanks voortdurende aanpassingen in een complex applicatielandschap - de totale dienstverlening van Coöperatie VGZ stabiel blijft draaien.

Wie zijn wij en wat doen wij?
ICT Services bestaat uit de afdelingen Sourcing, Contract en IT Service management, Multidisciplinaire Teams (MDT’s) en Test & Release management. Samen beheren we alle software pakketten, van het afsluiten van contracten met leveranciers tot het beheer van complexe omgevingen. Multidisciplinaire Teams zorgt voor de juiste doorontwikkeling van software. Test & Release management bewaakt de impact van wijzigingen op de hele keten, kadert de risico’s zoveel mogelijk af en plant releases op het juiste moment in. Sourcing, Contract en IT Service management waakt ervoor dat alle systemen soepel blijven draaien, problemen zo snel mogelijk worden opgelost en de juiste leveranciers zijn aangehaakt. 

Samen resultaat bereiken
Bij vrijwel alles wat we doen, zoeken we de verbintenis met andere partijen op om resultaat te behalen. Een Multidisciplinair team buigt zich over een vraagstuk uit de business, architectuur haakt aan om de achterkant vorm te geven. Dreigt er aan de voorkant iets om te vallen? Beheer maakt de juiste afspraken met leveranciers en zorgt dat verstoringen zo snel mogelijk worden opgelost. Die intensieve samenwerking met anderen, maakt dat we focus moeten hebben en houden. Dat we vanuit een helicopterview naar het geheel kijken en checken of we nog waarde toevoegen voor de verzekerde. Want dat is uiteindelijk ons gezamenlijke doel. En de weg daar naartoe? Die wordt gevormd door ambitie, initiatief, samen aanpakken, doorzetten en een flinke dosis humor!

Bijdragen aan iets wat er toe doet
Verzekerden vragen meer en meer transparantie, zodat zij zelf de regie hebben over hun zorg. Als zorgverzekeraar kunnen wij hen de middelen aanreiken waarmee ze dat kunnen doen. Zorgen dat hier de juiste systemen voor komen en er voor zorgen dat ze soepel blijven draaien, dat is wat ICT Services doet. Hier werk je dan ook bij een technologieafdeling waar gave, vernieuwende en complexe puzzels worden opgelost, die ook nog eens maatschappelijk relevant zijn. Daarmee draag je iedere dag weer bij aan iets wat er echt toe doet!

 

 

Jouw recruiter

VGZ-Patricia-Ripassa-BHo-6377-px-_100x100.jpg

Patricia Ripassa
06-12292227
p.ripassa-terpstra@vgz.nl

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin

Een kijkje in de keuken van onze trotse collega's

Hoe krijgen we de kosten van zorg omlaag, als het eigenlijk alleen maar duurder wordt? Hoe wordt de financiering van zorg begrijpelijk en transparant voor klanten als het ook gewoon complex is?Hoe wordt het systeem van de zorg weer 'menselijk'? Hoe halen we de 'verspilling' uit de zorg als verschillende dingen voor verschillende mensen belangrijk en juist 'zinnig' zijn? Kortom werken bij Coöperatie VGZ betekent werken aan complexe en interessante vraagstukken. Wij hebben onze collega's gevraagd naar projecten waar ze met veel plezier aan hebben gewerkt en trots op zijn. Hieronder kun je hun voorbeelden vinden.

VGZ-Werken-bij-bellen-BHo-6219-310x148 - kopie.jpg

Groeien in communicatie- en co-creatie met klanten

De rol van spin in het web en een breedbeeld blik op de organisatie is gaaf!

Huup Hopman, Corporate Informatie Manager

Zorgverzekeren is niet eenvoudig. Zo zijn er in Nederland ruim 40.000 codes voor behandelingen, ruim 180.000  zorgaanbieders en werken we met ruim 60 typen polissen voor alleen al de basisverzekering. Het is onze taak om dit alles bij elkaar te brengen en op een simpele manier uit te leggen aan klanten.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-overleg-BHo-2874-310x148 - kopie.jpg

Risicoverevening

Bij VGZ krijg je kansen en als je het goed doet, krijg je ook echt vertrouwen. 

Stephan Kramer, Business Intelligence Data Scientist

Als zorgverzekeraar mag Coöperatie VGZ mensen niet zomaar weigeren als verzekerde. Daar komen soms kosten bij kijken, die niet door de premies gedekt kunnen worden. De overheid compenseert deze kosten voor alle zorgverzekeraars, via de zogenaamde risicoverevening.


Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

VGZ-Werken-bij-bespreking-BHo-2802-310x148 - kopie.jpg

Werken volgens de VGZ-werkwijze in scrum teams

Ik oriënteer mij breder dan alleen mijn eigen specialisme en dat is interessant 

Lea Kessel, Informatieanalist


Wat mij heel veel voldoening geeft, is het werken volgens de VGZ-werkwijze,  in scrum teams. Het was wennen om deze manier van werken eigen te maken, maar ik merk echt voordeel. In cycli van twee weken, een sprint, kijken we wat we kunnen oppakken en echt afronden en iedere dag hebben we een standup-bespreking.

Lees verdervbImgVacanciesSocialLinkedinvbImgVacanciesSocialTwitter

Laatste blogberichten

  • Ook Coöperatie VGZ doet aan topsport!

    Naast haar werk bij Coöperatie VGZ en haar studie ook topsporter. Ilhame is afgelopen augustus Wereldkampioene Taekwon-do geworden. Lees haar verhaal!
    Geschreven door op 15 september 2017
  • Gamen onder werktijd

    Bij veel bedrijven is het ongepast om onder werktijd spelletjes te spelen. Het is immers serious business. Bedrijfsresultaten, risico’s, de strategie, klanttevredenheid, allemaal hele serieuze dingen. Daar speel je geen spelletjes mee! Maar wat nou als je met een serious game veel betere resultaten haalt? En wat als je met veel meer plezier die vervelende klus kunt doen?
    Geschreven door Hugo Kaat op 07 september 2017
  • Compliance als enabler voor innovatie en marketing

    Ik ben ervan overtuigd dat wij als zorgverzekeraar diezelfde combinatie van innovatie en marketing moeten maken. Willen we de zorg in Nederland betaalbaar houden, dan moeten we innovatief zijn. Zorg moet zinnig zijn én blijven, ook in de toekomst.
    Geschreven door op 14 juli 2017
  • Het Social Media team en VGZ – een halfjaar later

    Superieure klantbeleving begint met er zijn voor de klant op het moment en op de manier waarop zij dat wilt, en soms is dat op zondagavond via een Twitter- of Facebookbericht.
    Geschreven door Johan van den Brink op 26 juni 2017
  • Vliegende sprints in de klantmissie

    Bij VGZ zijn we steeds op zoek naar hoe we dingen beter kunnen doen voor onze klanten, en hoe we onze klanten veel meer kunnen betrekken bij de dingen die we doen.
    Geschreven door Marjolijn van der Wielen op 25 mei 2017