Vernieuwen in en met de grootzakelijke markt

Het mooie aan Coöperatie VGZ is dat we, ondanks dat we een grote organisatie zijn, toch vernieuwen en dingen neerzetten die nooit eerder zijn gedaan. Een voorbeeld daarvan is hoe we sinds kort de acquisitie binnen de grootzakelijke markt aanpakken. We willen voet aan de grond krijgen bij bedrijven met meer dan 500 werknemers, maar wel op een zinnige manier. Samen met mijn directe collega, onze Key Accountbeheerders en een aantal collega’s van Marktbewerking en Propositie heb ik daarom een acquisitieplan geschreven, wat het fundament onder onze werkzaamheden vormt voor de komende 3 jaar.

Koude acquisitie is tijdrovend en niet meer van deze tijd, dus we focussen ons vooral op organisaties waar we al een relatie mee hebben. En we kijken qua benadering niet alleen naar hoe we onze eigen dienstverlening kunnen versterken, maar vooral hoe we een win-win situatie kunnen creëren. Iedere zorgverzekeraar kan collectieve korting bieden, maar wij willen en kunnen veel meer doen dan dat. Ik kijk bij veel verschillende bedrijven in de keuken en denk vanuit mijn vakgebied serieus mee over hoe we hen verder kunnen helpen op het gebied van duurzame inzetbaarheid. Hoe we elkaars dienstverlening en netwerk kunnen versterken. En hoe we gezamenlijk kunnen werken aan zinnige zorg in Nederland.

Ik vertel ons verhaal, wat we doen, hoe we dat bekostigen als Coöperatie. Als organisatie kijken we naar winst, maar vooral ook hoe we deze terug kunnen laten vloeien naar de leden. Dat we onze uiterste best doen om de lucht uit de zorgmarkt te halen, zodat zorg betaalbaar blijft. Voor iedereen, ook in de toekomst. Dat er ruimte zit om te verbeteren en dat we hard werken aan zorginnovaties, door middel van bijvoorbeeld leertuinen en het in de praktijk brengen van best practices.  

Het mooie is dat iedereen de noodzaak hiervan herkent en dat steeds meer organisaties onderdeel willen uitmaken van zorgvernieuwing. We verrassen niet alleen met ons verhaal, maar overtuigen ook en krijgen er de handen voor op elkaar. Ik ben er van overtuigd dat we Coöperatie VGZ op deze manier grootzakelijk op de kaart zetten. Daar ben ik trots op en daar zet ik me de komende jaren graag voor in. En dat wordt bij Coöperatie VGZ niet alleen gezien, maar ook gewaardeerd! 

Claus Patz – Key Accountmanager Privaat | Grootzakelijke Markt

Marketing & Verkoop vacatures

Jouw recruiter

Mascha van Houten 65x65.jpg

Mascha van Houten
06-42359353
mascha.vanhouten@vgz.nl 

 vbImgVacanciesSocialTwittervbImgVacanciesSocialLinkedin