Traineeships bij VGZ
Over VGZ

Over Coöperatie VGZ

Coöperatie VGZ is één van de grootste zorgverzekeraars zonder winstoogmerk van Nederland. Onze mensen vormen een enthousiaste, informele en jonge organisatie die samen werken aan een gezonder Nederland. Elke dag weer.

Iedereen leest mee

Het blijft een rare gewaarwording, ik sta bij de lift en zie mijn eigen tweet voorbijkomen op het televisiescherm: Graag gedaan! ^Jossie.

Dat dakje is Twittertaal voor 'Met vriendelijke groet'. Want op Twitter moet alles kort, maximaal 140 tekens per bericht. Als het wat lastiger uit te leggen is stuur ik soms wel 5 berichtjes naar iemand.

Deze berichtjes zijn echter niet alleen te lezen dankzij narrow casting op kantoor, maar voor iedereen op Twitter. En op Facebook. En er zijn steeds meer mensen die dat gebruiken. Zelfs mijn moeder zit op Facebook en dat wil wat zeggen. Een groot deel van het werk als medewerker Social Media speelt zich af in de openbaarheid. Dat maakt het wel eens spannend, want iedereen leest mee. Maar daar ligt ook tegelijk de kracht van social media: je kunt over het voetlicht brengen dat er ook heel veel goed gaat bij VGZ.

Dat hier veel mensen werken die erg hun best doen voor het bedrijf.  Maar vooral: voor de klant met wie je een conversatie hebt. Vaak beginnen die conversaties openbaar: mensen die niet overdreven blij zijn met VGZ en dit via Twitter of Facebook kenbaar maken, of op een forum. Omdat het heel vaak privacygevoelige informatie betreft, vragen we dan verzekerden om in een privébericht verder te gaan. Het praat ook makkelijker om de klantgegevens erbij te hebben.

Heel vaak eindigt de conversatie opgewekt en bedanken mensen ons voor de hulp.

En het is helemaal mooi als mensen dan ook het bedankje sturen in een openbaar bericht.  Zodat iedereen die bij de lift staat te wachten kan zien dat ik weer een goede dag heb gehad als Medewerker Social Media.

^Jossie