Traineeships bij VGZ
Over VGZ

Over Coöperatie VGZ

Coöperatie VGZ is één van de grootste zorgverzekeraars zonder winstoogmerk van Nederland. Onze mensen vormen een enthousiaste, informele en jonge organisatie die samen werken aan een gezonder Nederland. Elke dag weer.

Werken bij het leukste team binnen VGZ

Laat ik mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Melvin en ik werk sinds 2010 bij Coöperatie VGZ. Ik ben begonnen bij de afdeling Klachtenmanagement als medewerker Klachten en Geschillen. In 2011 ben ik gestart met het uitvoeren van de webcare van VGZ. Dit heb ik met veel plezier gedaan tot juni 2016. Toen ben ik begonnen als contentmarketeer bij het leukste team van VGZ: Marketing Services.

Wat doe je precies?
Als content marketeer voor Bewuzt zorg ik ervoor dat - onder andere - de website gevuld is met goede en begrijpelijke informatie voor onze klanten, plaats en maak ik posts op Facebook en Twitter én schrijf ik blogs voor Bewuzt Onbezorgd.

Hoe werkt dat dan?
Met het Merk Dedicated Team (MDT) van Bewuzt hebben we besloten om een andere weg in te slaan met Bewuzt. Met behulp van een klantenonderzoek hebben we geconstateerd dat onze klanten meer behoefte hebben aan content die beter aansluit bij de zorgverzekering. Op deze manier hopen we een breder publiek te bereiken. Ik ben daarom samen met mijn content collega’s gaan nadenken over een nieuwe invulling van de content op de Onbezorgd website. Want, de oudere content op dit platform gaat over leuke vakanties, handige sporttips enzovoort. Niet echt interessant als je juist meer wilt weten over jouw zorgverzekering. Hoe kom je er dan achter wat jouw klant wil weten?

Het eerste onderwerp werd me eigenlijk in de schoot geworpen. Via het webcareteam kreeg ik de vraag waarom Bewuzt geen vergoeding voor brillen en lenzen heeft. Nou, goede vraag, want dat weet ik zelf ook niet. Op onderzoek uit dus! Via Willem van Wijk (geestelijk vader van Bewuzt) kwam ik tot de input die ik nodig heb. Maar, nu moet je er nog een verhaal van maken die begrijpelijk is voor de klant.

Verhaaltjes schrijven
Nu kan ik echt aan de slag. Met de input die ik van Willem heb, maak ik een eerste opzet voor een blog. Die laat ik nog even lezen door een van mijn directe collega’s. Zij kijken of er geen slordigheidsfoutjes of rare zinnen in mijn verhaal staan. Deze keer heb ik ook Willem nog eens laten lezen of het allemaal klopt. Na alles te hebben gecheckt, heb ik een go en kan ik de tekst op de website plaatsen. Het resultaat? Kijk hier

Is dit dan alles?
Nee hoor, de website moet er wel aantrekkelijk uitzien voor de klant. Het is nu nog wat kaaltjes. We werken daarom hard aan een nieuwe indeling met meer content. Dit doe ik samen met het MDT Bewuzt. Ook moet er aandacht komen voor de 'post'. We willen weten of de content echt relevant is. Dus we plaatsen ook een post op Facebook waarin we verwijzen naar de blog. We hopen zo feedback te krijgen op onze content.

En wat is dan de volgende stap?
Misschien dat we in de toekomst wel meer gebruik gaan maken van video om de blogs te ondersteunen. Wie weet…