Traineeships bij VGZ
Over VGZ

Over Coöperatie VGZ

Coöperatie VGZ is één van de grootste zorgverzekeraars zonder winstoogmerk van Nederland. Onze mensen vormen een enthousiaste, informele en jonge organisatie die samen werken aan een gezonder Nederland. Elke dag weer.

De schijnwerper op Zorgadvies en Bemiddeling

Misschien heb je hem al gezien of gehoord, de nieuwe commercial over Zorgadvies en Bemiddeling. Voor het tweede jaar is onze afdeling onderdeel van de radio en TV campagne. Eerder al met de commercials over mantelzorg en wachtlijstbemiddeling, nu over het vinden van een huisarts of een second opinion.

Wij zijn blij met deze structurele aandacht, omdat we merken dat klanten vaak niet aan hun zorgverzekeraar denken als ze een zorgvraag hebben. Terwijl we aan de andere kant wel zien dat de klanten die ons weten te vinden, dit contact enorm waarderen. Contacten over de zorgvragen van onze klanten zijn dus contacten die echt toegevoegde waarde bieden. Ze worden namelijk gewaardeerd worden met een hele hoge NPS, en bieden tegelijkertijd de mogelijkheid om de klant te informeren over zinnige zorg. Door de commercials zijn de aanvragen van klanten gemiddeld al met zo’n 30% toegenomen dit jaar. Zorgadvies en Bemiddeling krijgt dus steeds meer bekendheid.

Grappig detail is dat ik via Twitter al reactie krijg van een huisarts, die zich afvraagt hoe wij dan weten wat een goede praktijk is voor een specifieke cliënt. Het maakt ook bij zorgaanbieders dus blijkbaar iets los. Ik heb hem uitgelegd dat we praktijken gaan bellen indien een klant een heel specifieke vraag heeft hierover. Met Zorginkoop werken we nu uit hoe we data vanuit Zorginkoop over zorgaanbieders kunnen ontsluiten naar Zorgadvies en Bemiddeling, zodat we nog beter ons advies kunnen afstemmen. Heel specifiek kijken we hierbij ook naar de good practises en hoe we daarmee klanten beter kunnen helpen bij hun zorgvraag. Het mes gaat dan aan twee kanten snijden: meer klanten krijgen kennis over de good practises en zullen er gebruik van maken, wat weer maakt dat de good practises kunnen opschalen. Beter voor de klant én beter voor betaalbaarheid van zorg.

Hierin hebben we nog heel wat slagen te maken, maar de eerste stappen zijn gezet. Begin is zoals altijd wat moeizaam maar ik weet zeker dat dit op korte termijn echt los gaat en dat we hier enorme slagen in kunnen maken. Hier krijg ik enorm veel energie van en dit maakt dat ik iedere dag met geweldig veel plezier aan het werk ben. Mooie dingen neerzetten waarmee we onze klanten echt helpen en onze missie invullen.

Weten jullie ons zelf eigenlijk te vinden als jij of iemand in jouw omgeving een zorgadvies nodig heeft? Geen vraag is ons te gek, dus wees niet bescheiden en laat ons ook jou helpen.